استفاده غیرصحیح و نامتعارف از فضای مجازی یک تهدید است
کد خبر: 3539926
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

استفاده غیرصحیح و نامتعارف از فضای مجازی یک تهدید است

گروه فضای مجازی: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تغییر فرهنگ‌ها و از بین بردن آن‌ها برای فرهنگ ملی ما آسیب‌های سنگین و غیرقابل جبرانی دارد، گفت: دشمن، فضاهای مجازی فاسد را مکان مناسبی برای رشد و توسعه انواع مختلف رفتارهای غیر اخلاقی می‌دانند و بهره لازم را از آن می‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امشب، یکم آبان ماه در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: در جهان امروز که ارتباطات بسیار گسترده شده است و فضای مجازی از فضای حقیقی هم پیشتاز تر شده است و ضرورت استفاده از فضای مجازی جهت تبادل اطلاعات بر کسی پوشیده نیست اما ضرورت دارد که بخش های لازم و ضروری از این فضا استفاده کنند.

وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از فضای مجازی در بسیاری از ادارات موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت موجب شده و در بحث ارتباطات تجاری سالم، مشاغل زیادی را در خود توانسته جای دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان استفاده نامتعارف از فضای مجازی توسط کودکان را بسیار مضر عنوان و بیان کرد: استفاده به اندازه و در حد ضرورت از فضای مجازی خوب است، اما اگر از حالت خصوصی خارج شود ضرر و زیان فراوانی به همراه خواهد داشت و در کشور آمریکا ورود کودکان زیر ۱۸ سال به فضای مجازی ممنوع است و در صورت ورود از والدین سلب حضانت می شود.

وی بیان کرد: فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده از هر تکنولوژی جدیدی ضرورت دارد و قبل از ورود اینترنت به روستاها بایستی بسترسازی لازم صورت گیرد زیرا اینترنت علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی بر خانواده های روستایی ممکن است موجب بیکاری و یا کم کاری جوانان شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: شبکه‌های مجازی در صورت استفاده ناصحیح کارکردهای منفی زیادی داشته و رواج قبح‌شکنی و بی‌بند و باری را ترویج می‌کنند.

وی به تلاش‌های غرب برای از میان برداشتن خرده فرهنگ‌ها و جایگزین کردن فرهنگ غربی و جهانی‌سازی آن اشاره و بیان کرد: ما باید هوشیار باشیم و براساس واقعیت ها تصمیم گیری کنیم زیرا غرب درصدد جهانی‌سازی و تحمیل فرهنگ حیوانی خود است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان گفت: غربی ها بشدت درصدد تولید محتوای متناسب با فرهنگ خود و تزریق آن به دنیا هستند و ترویج بی بند و باری و فساد جنسی در این فضاها بسیار رواج پیدا کرده و اعتقادات و باورهای فرزندان در معرض خطر قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات شکل نگرفته است حق استفاده اینترنت پر سرعت را نداریم اما این موضوع همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: در کشورهای دیگر اینترنت کودکان بخش جداگانه ای دارد و کودکان اجازه ندارند از دیگر پنجره ها استفاده کنند اما در کشور ما تکالیف اینترنتی به دانش آموزان داده می شود و زمانی که کودک برای انجام تکالیف خود به اینترنت مراجعه می کند با انبوهی از اطلاعات غیر مرتبط مواجهه می شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده غیر صحیح از فضای مجازی یک تهدید است، ادامه داد: تغییر فرهنگ ها و از بین بردن آنها برای فرهنگ ملی ما آسیب های سنگین و غیرقابل جبرانی دارد و روشن است که دشمن فضاهای مجازی فاسد مکان مناسبی برای رشد و توسعه انواع مختلف رفتارهای غیر اخلاقی می دانند و از آن بهره لازم را می برند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه شبکه های مجازی فضای مناسبی را برای تبلیغ کالاهای خارجی فراهم آورده است، بیان کرد: تبلیغ و فروش آسان کالاهای خارجی در فضای مجازی تهدید جدی برای اقتصاد مقاومتی است .

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی شکاف بین نسل ها را دنبال می کنند، عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی و تلگرام را برای کشور ما باز گذاشته اند تا با تزریق محتواهای غیرمتعارف و فرهنگ های حیوانی فعالیت های غیر اخلاقی را توسعه دهند و بین نسل ها شکاف ایجاد کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه هویت اسلامی ایرانی در تیررس دشمنان قرار گرفته است، یادآور شد: فضای مجازی در تلاش است که سبک زندگی ها را تغییر دهد و فشارهای زیادی بر خانواده ها تحمیل کند و هویت های ما را هدف قرار داده که با حذف این هویت به اهداف خود برسند.

captcha