فعالیت گروه‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی از تهدیدهای اصلی جامعه است
کد خبر: 3539935
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸

فعالیت گروه‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی از تهدیدهای اصلی جامعه است

گروه فضای مجازی: جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه گروه‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی مخاطبان زیادی دارند، گفت: فعالیت گروه‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی یکی از تهدیدهای اصلی برای ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جعفر آژنگ، جانشين فرمانده انتظامي استان کردستان شب گذشته، یکم آبان ماه در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: هر آنچه که در جامعه ایجاد می شود باید فرهنگ متناسب با آن نیز در جامعه شکل گیرد.

وی افزود: وجود سوء استفاده‌های زیاد و افزایش جرائم سایبری نشان از عدم بستر سازی متناسب با فضای مجازی و فرهنگ سازی در جامعه را دارد.

آژنگ اعلام کرد: 47 میلیون کاربر فضای مجازی ایران بوده که 23 میلیون نفر از این آمار را جوانان تشکیل می‌دهند، 23 میلیون نفر در شبکه تلگرام عضو هستند که  15 میلیون نفر از این تعداد جزو عضو فعال شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 100 هزار سایت در دنیای راه اندازی می شود و هفته ای 80 هزار سایت با نگاه مجرمانه شکل می گیرد، بیان کرد: میزان بهره‌برداری که دشمنان در استان کردستان از فضای مجازی دارند را ما در داخل کشور نداریم و این خود یک فرصت برای دشمنان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: ضریب نفوذ اینترنت در استان کردستان 20/27 درصد است که در کشور35/39 درصد است و میزان کاربران اینترنت پرسرعت در استان کردستان 375 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه گروه های مذهبی تندرو در فضای مجازی مخاطبان زیادی دارند، گفت: فعالیت گروه‌های مذهبی تندرو در فضای مجازی یکی از تهدیدهای اصلی آن برای ما محسوب می‌شود.

آژنگ اعلام کرد: این گروه‌ها با موضوعاتی شامل احکام، آموزش موسیقی، زبان کردی، اخبار و فراخوان های فعالیت کرده و در هر گروه بین هزار تا چهار هزار نفر عضو دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های معاند پژاک، پاک، کومله و ... توانسته اند در فضای مجازی مخاطبان زیادی را جذب کنند، افزود: این گروه‌های مذهبی و معاند در فضای مجازی  50 پایگاه غیر رسمی ایجاد کرده‌اند که سعی در جذب مخاطب و محرف کردن ذهن جوانان را دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان  با اشاره به اینکه میزان جرائم فضای مجازی نسبت به سال قبل 84 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: با تلاش پلیس فتای استان 93 درصد از جرائم فضای کشف شده است.

وی بیان کرد: 86 دردصد از دستگیرشدگان  مرد و 14 دردصد زن هستند که اقدام به جرائمی از جمله هتک حرمت، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و مزاحمت کرده‌اند.

آژنگ به آمار جرائم سایبری در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی به میزان 23 دردصد، هتک حرمت به میران 15 دردصد و مزاحمت‌های اینترنتی به میزان 12 دردصد از جمله جرائم سایبری استان کردستان طی سال جاری بوده است.

captcha