جزئیات پرونده سعید طوسی از زبان سخنگوی قوه قضائیه + صوت
کد خبر: 3540141
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

جزئیات پرونده سعید طوسی از زبان سخنگوی قوه قضائیه + صوت

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز دوم 2 آبان‌ماه جزئیاتی از پرونده سعید طوسی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز، یکشنبه دوم آبان در یکصد و سومین نشست خبری خود به جزئیاتی از پرونده مربوط به سعید طوسی پرداخت.
محسنی اژه‌ای ابتدا مباحثی در مورد اتهامات در خصوص عفت عمومی مطرح کرد و گفت: برخی اتهامات اثباتش کار مشکلی است و کسی که شکایت می‌کند به دلیل اینکه ادله و شاهد ندارد و تنها با اظهارات شاکی و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد به نتیجه می‌رسد نهایتا با علم قاضی حکمش صادر می‌شود؛ هر چند ممکن است حق با شاکی باشد، اما ممکن است اثبات نشود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در رابطه با پرونده‌های مربوط به عفت عمومی قانونا و شرعا امکان ریز شدن و تحقیقات جزئی در آن وجود ندارد؛ چرا که در برخی از اتهامات منافی عفت، ضابط حق ورود ندارد و در جریان رسیدگی به پرونده، دادگاهی با چند قاضی تشکیل می‌شود و ایشان سوالاتی را در خصوص پرونده مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل بر علنی بودن دادگاه است، تأکید کرد: در برخی موارد که مسائل مربوط به عفت عمومی است دادگاه به صورت غیر علنی برپا می‌شود؛ چرا که در خیلی از موارد دادگاه علنی به ضرر شاکی است و افشاء آن لطمات سنگینی به خانواده شاکیان وارد می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه گاه برخی موارد صدور احکام قابل افشا نیست، بلکه اشاعه فحشا است، اظهار کرد: این مسائل مباحث سیاسی و گروهی نیست مسائل مربوط به شرع، قانون و اخلاق است.

گزارش ایکنا حاکی است، حجت‌الاسلام اژه‌ای در خصوص جزئیات پرونده سعید طوسی گفت: رسیدگی به شکایتی که صورت گرفته طبق روال در حال بررسی است و هنوز مراحل رسیدگی نهائی نشده است. در مرحله اول یکی از شکات در مسئله خلاف عفت عمومی شکایتی مطرح کرد که برای این مورد قرار منع تعقیب صادر شد که این حکم قطعی شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم ادعای دیگری مطرح شد و موضوع تشویق به فساد مورد رسیدگی قرار گرفت که برای این موضوع نیز قرار منع تعقیب صادر شد، اما پس از اعتراض براساس قرائن و شواهد قرار منع تعقیب لغو و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و در حال حاضر موضوع تشویق به فساد مراحل خود را طی می‌کند و هنوز به مراحل نهایی نرسیده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: علاوه بر دادسرا این پرونده به قاضی خبره و متدینی برای مشورت ارجاع داده شد که اهمالی صورت نگیرد که این قاضی مطرح کرد که اتهامات ثابت نشده، اما با این حال هنوز پرونده در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ما از این دست پرونده‌ها قبلا هم داشته‌ایم، گفت: برای مثال پرونده‌ای داشتیم که یک نفر علیه بازیگر سینما به دلیل تجاوز به عنف شکایت کرده بود، اما ثابت نشد و نهایتا در حد یک ارتباط غیر شرعی ثابت شد که آن بازیگر به 99 ضربه شلاق محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سر و صداهای رسانه‌های بیگانه در این مورد غیر طبیعی است، گفت: بدون تردید این روزها دشمن شاکی و نیز دشمن متهم در حال سوءاستفاده هستند و ضد انقلاب در این‌باره منافع خود را دنبال می‌کند؛ چرا در این یک مورد این همه پیگیری می‌کنند. قطعاً معلوم است اهداف دیگری دارند. این پرونده به صورت طبیعی و با حساسیت بیشتر در حال پیگیری است.

کد

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۷:۵۳
2
12
پس اصل پرونده وجود داشته ولی طوسی همچین پرونده ای رو کلا منکر گردیده. خواهشا متعصبانه برخورد نکنید برای هر کسی معصیت امکانش هست خودتون رو قربانی اشخاص نکنید و با خدا معامله کنید
captcha