فساد اقتصادی؛ بدترین فسادها/ این نوع فساد زخم واگیردار است
کد خبر: 3540159
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

فساد اقتصادی؛ بدترین فسادها/ این نوع فساد زخم واگیردار است

گروه اقتصاد: نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که فساد مالی زخم واگیردار است، اظهار کرد: این نوع از فساد تمام دستاوردها و زحمات را نابود می‎کند و تمام پول و ثروت را به جیب مفت‌خورها روانه می‎کند؛ لذا باید مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی و مستمر ادامه پیدا کند و هیچ‌گونه اغماض و اهمالی صورت نگیرد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان در رابطه با آثار و پیامدهای منفی فساد مالی و اقتصادی، گفت: فساد مالی و اقتصادی هم زندگی مادی و هم زندگی معنوی و اخلاقی انسان را تباه می‎کند.
وی افزود: فساد اقتصادی موجب خالی شدن خزانه از بیت‌المال و جمع شدن ثروت به دست اغنیا و مفسدان اقتصادی می‎شود و علاوه‌بر این فساد اقتصادی سبب می‎شود اموال به جیب ثروتمندان در گردش درآید نه عموم مردم یعنی اموال و ثروت متمرکز در دست گروهی محدود شود.
آیت‌‌الله میرعمادی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) با این مضمون که «و اموال بین ثروتمندان دست به دست نگردد»، گفت: فساد اقتصادی موجب فاسد شدن افراد و گسترش فساد اخلاقی می‌شود اگر حاکمیت سرمایه‌داری در جامعه اتفاق بیفتد، نیکی و نیکوکاری از جامعه رخت برمی‎بندد، فساد اخلاقی گسترش می‏‌یابد، رشوه رواج پیدا می‎کند؛ بعضی از مدیران، مسئولان و مأموران که نمی‎توانند در برابر گناه مقاومت کنند، آلوده می‏‌شوند وقتی پول و نان حرام در زندگی افراد آمد، انواع فساد اخلاقی رواج پیدا می‏‌کند.
نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان با بیان این‌که فاسد شدن برخی به‌واسطه رشوه و طمع‌ورزی موجب تشویق دیگران به فساد می‎شود، گفت: عمیق شدن فاصله طبقاتی و فساد اقتصادی سبب رواج فقر و افزایش شکاف بین فقیر و غنی می‎شود.
وی اضافه کرد: با عدم توجه به شایستگی‎ها، صلاحیت‌ها و قابلیت‌ها، افراد نیک جامعه کنار گذاشته می‌شوند و افراد نالایق بر سر کار می‎آیند. بدترین و بزرگ‌ترین فسادها، فساد اقتصادی و مالی است.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که فساد مالی زخم واگیردار است، اظهار کرد: این نوع از فساد تمام دستاوردها و زحمات را نابود می‎کند و تمام پول و ثروت را به جیب مفت‌خورها روانه می‎کند؛ لذا باید مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی و مستمر ادامه پیدا کند و هیچ‌گونه اغماض و اهمالی صورت نگیرد.
captcha