شروع ثبت‌نام کاروان اربعین حسینی در دانشگاه سمنان
کد خبر: 3540251
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
راهی مسیر عشق می‌شوند؛

شروع ثبت‌نام کاروان اربعین حسینی در دانشگاه سمنان

کانون خبرنگاران نبأ: ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی از ابتدای ابتدای هفته جاری در دانشگاه سمنان آغاز شده و تا پنجم آبان‌‌ماه ادامه دارد، این کاروان که فقط ویژه آقایان است قصد دارد عموم دانشجویان را از تاریخ 23 تا 30 آبان‌ماه راهی مسیر عشق کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی از ابتدای هفته جاری در دانشگاه سمنان آغاز شده و تا پنجم آبان‌‌ماه ادامه دارد، این کاروان که فقط ویژه آقایان است قصد دارد عموم دانشجویان را از تاریخ 23 تا 30 آبان‌ماه راهی مسیر عشق کند.
 بسیج دانشجویی مجری این کاروان در دانشگاه سمنان از علاقه‌مندان در مقابل مسجد امام علی(ع) و همچنین در سطح دانشکده‌ها ثبت نام به عمل می‌آورد، بسیج دانشجویی همچنین دانشجویانی که قصد ندارند با این کاروان راهی کربلا شوند و مشکل نظام وظیفه دارند را ضمانت می‌کند تا بدون گذاشتن وصیغه و فقط با یک تعهد محضری به حول و قوه الهی بتوانند در این اجتماع با عظمت شرکت کنند.
همچنین در همین راستا گروه رسانه‌ای سراج بسیج دانشجویی در دنشگاه سمنان جهت سوق دادن دلها به حال و هوای پیاده روی اربعین حسینی، شب گذشته در مکان حسینیه سیدالشهدای خوابگاه فرهیختگان دانشگاه مستندی با موضوع اربعین حسینی و با نام «معبر» را اکران کرد. این مستند 30 دقیقه‌ای به تشابه حال و هوای پیاده‌روی اربعین و مجاهدت شهدا در هشت سال دفاع مقدس پرداخته است و از مفاهیم بلند آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که امروز حرکت به سمت صحن و سرای اباعبدلله الحسین(ع) با این عظمت و این شکوه حاصل خون شهیدانی است که آرزویشان این بود که با شهداتشان بتوانند چند قدمی از مسیر کربلا را باز کنند.
پس از پایان اکران مستند یکی از مسئولین برگزاری این کاروان، توضیحات لازم را در مورد این سفر پر فضیلت برای دانشجویان باز گو کرد و به پرسش‌های دانشجویان در این ضمینه پاسخ داد.

حمید آزادواری

captcha