انتخاب مجدد دکتر طیبی برای ریاست جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3540518
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

انتخاب مجدد دکتر طیبی برای ریاست جهاد دانشگاهی

گروه دانشگاه: در جلسه هیئت امنای جهاد دانشگاهی که امروز بعد از ظهر برگزار شد، سید حمیدرضا طیبی با کسب 9 رای از مجموع 9رای مأخوذه، برای سومین‎بار به عنوان رئیس جهاددانشگاهی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، هیئت امنای این نهاد در جلسه سوم آبان ماه خود، دکتر طیبی را به عنوان گزینه نهایی از بین نامزدهای تصدی ریاست جهاددانشگاهی برگزیدند.
سید حمیدرضا طیبی که بین سال های 1385تا1389و 1392تا1395 مسئولیت این نهاد را برعهده داشته دارای مدرک دکتری برق می‎باشد. وی که از بدو تاسیس این نهاد (1359) در آن مشغول به فعالیت بوده طی سالیان زیادی ریاست جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت که یکی از واحدهای فنی و تولیدی این نهاد محسوب می شود را نیز برعهده داشته است.
ترکیب 9 نفره هیئت امنای جهاددانشگاهی هم اکنون متشکل از: رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‎ها، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جهاددانشگاهی (رئیس هیئت امنا) و سه نفر از اعضای هیئت علمی معرفی شده توسط رئیس جهاد (دکتر محسن قرنفلی، دکتر عبدالحسن شاهوردی و دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو) می‎باشد.
طبق اساسنامه جهاد دانشگاهی، حکم ریاست این نهاد پس از انتخاب اعضای هیئت امنا توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یا همان رئیس جمهور امضا می شود. رییس جهاددانشگاهی یکی از اعضای حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در حوزه های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش، تجاری سازی فناوری و توانمند سازی دانش آموختگان تاکنون به ارائه خدمت پرداخته است. در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی، 35واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، 11سازمان، 7مرکز، 8موسسه، 3 پژوهشگاه، 26پژوهشکده، 2دانشگاه، 6موسسه آموزش عالی، 43واحد آموزشی علمی کاربردی، 2پارک علم و فناوری و 11شرکت دانش بنیان وابسته به این نهاد در حال فعالیت هستند.
captcha