معرفی مقالات منتخب کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع)
کد خبر: 3540614
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

معرفی مقالات منتخب کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع)

گروه اجتماعی: دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع) با اعلام خبر اتمام داوری مقاله‌های دريافتی دبيرخانه، صاحبان مقالات برتر و منتخب ششمین کنگره را معرفی كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان، دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع) صبح امروز، چهارم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله اظهار کرد: قریب به 100 مقاله به دبيرخانه ششمین کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع) ارسال شده بود كه در نهايت 10 مقاله برتر توسط هیات داوران انتخاب شد.
 وی افزود: هیات داوران ششمین کنگره، مقاله «ربیةُ النفس في فكر الإمام السجاد(ع)» اثر حمود محمد الموسوي از کشور عراق، «بنیان‌های معرفتی و راهکارهای تحقّق اقتصاد مقاومتی از منظر آموزه‌های صحیفه سجّادیه» اثر مرتضي خرمي از آمل و «بررسی تطبیقی مسأله علم الهی از نگاه امام سجاد(ع) و قرآن‌کریم» اثر مشترک عزیز علي زاده سالطه و پریوش علیزاده از خوی را به عنوان مقالات برتر معرفی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین لبخندان ادامه داد: «واکاوي مفهوم خشكسالي از منظر امام سجاد(ع) ، با توجه به دعاهاي 19 و 36 » اثر مشترک مجید عسكري، ملک سیما تقي زاده و مریم حاجیلو از خراسان رضوی، «ضرورت خودسازي از دیدگاه امام سجاد(ع) با تأکید بر آموزه‌هاي صحیفه سجادیه» اثر مشترک استاد فاطمه علایي رحماني، استاد بهار زاده و طیبه مكرمي از تهران و «مولفه هاي اقتصاد مقاومتي در آموزه‌هاي امام سجاد(ع )» اثر امان الله شفایي از قم به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شدند.
 وی اضافه کرد: «راهكارهاي اقدامي جهت به غایت رسیدن اقتصاد مقاومتي از منظر آموزه‌هاي امام سجاد(ع)» اثر اصغر طهماسبي بلداجي از چهارمحال بختیاری، «اقتصاد‌مقاومتي از منظر امام سجاد با تكیه بر بحران‌هاي عصر حاضر» اثر زهرا قاسم نژاد از شیراز، « علم الهي در صحیفه سجادیه» اثر مشترک ابوذر سالپور صغري عامري سیاهویي از بندرعباس و «راهكارهاي عملیاتي کردن اقتصادمقاومتي در آموزه‌هاي امام سجاد(ع) اثر مشترک عسگر آرمون، حجت‌الاسلام کاظم معاضدي عالي و  محمد صاحبقران از اردبیل نیز به عنوان مقالات منتخب کنگره ششم شناخته شدند.
 دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام‌سجاد(ع) عنوان کرد: به سه مقاله برتر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، سه مقاله برگزیده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به چهار مقاله منتخب نیز جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
 وی « راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های امام‌سجاد(ع)، « بررسی علم الهی از نگاه صحیفه سجادیه»، «ضرورت خودسازی از دیدگاه امام‌سجاد(ع) با تاکید بر آموزه‌های صحیفه سجادیه، «بررسی و تبیین مفهوم خشکسالی با توجه به دعای 19 و 26 صحیفه سجادیه و ارائه راهکار» و «بررسی شخصیت امام سجاد(ع) از دیدگاه معاصران» را از عناوین فراخوان بخش مقالات ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برشمرد.
یادآور می‌شود، ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از ششم تا ۲۵ آبان با محوریت و میزبانی استان هرمزگان و در ۱۰ استان کشور ایران و ۱۲ کشور جهان برگزار می‌شود.
captcha