تشکیل کمیته نظارت بر مدارس قرآنی در الجزایر
کد خبر: 3540638
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

تشکیل کمیته نظارت بر مدارس قرآنی در الجزایر

گروه بین‌الملل: کمیته فنی نظارت بر مدارس قرآنی خصوصی در الجزایر از سوی وزارت امور دینی و اوقاف این کشور تشکیل شد.

تشکیل کمیته نظارت بر مدارس قرآنی در الجزایر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «البلاد» چاپ الجزایر، وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر این کمیته را به منظور بررسی پرونده‌های مدارس قرآنی خصوصی(غیر انتفاعی) و بررسی میزان تطابق فعالیت‌های این مدارس با قانون اساسی تشکیل داده است.
کمیته تشکیل‌شده با بررسی نحوه فعالیت مدارس قرآنی خصوصی، شیوه آموزشی این مدارس را با شیوه معمول در مدارس قرآنی وابسته به دولت مقایسه کرده و پس از بررسی، تخلف‌ها را اعلام می‌کند.
این کمیته طی چند روز آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
نورالدین محمدی، نایب‌رئیس آموزش قرآن وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر در این باره اعلام کرد: اقداماتی به منظور نظارت بر فعالیت‌های قرآنی مدارس خصوصی که تعدادی از آن‌ها تخلف کرده و قوانین مربوط به این فعالیت‌ها را زیر پا گذاشته‌اند، در جریان است و در همین راستا کمیته‌ای فنی تشکیل شده است.
بنا بر گزارش‌های رسیده، عدم وجود یک برنامه درسی واحد و یکپارچه و ازدحام بیش از حد در کلاس‌های درس از جمله مشکلاتی است که مدارس قرآنی الجزایر با آن مواجه هستند.
همچنین، برخی از والدین دانش‌آموزان از تبدیل این مدارس به مراکزی برای گسترش افراط‌گرایی دینی هراس دارند، به‌ویژه این که این مدارس کاملا از مساجد مستقل شده‌اند و در مدیریت و سایر مسائل نیز استقلال تام پیدا کرده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد کمیته مذکور برای جلوگیری از هم‌سویی مدارس قرآنی خصوصی با جریان‌های افراطی تشکیل شده باشد.
captcha