اشراف کامل وزارت اطلاعات نسبت به پروژه نفوذ
کد خبر: 3540653
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
علوی تصریح کرد؛

اشراف کامل وزارت اطلاعات نسبت به پروژه نفوذ

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با اشاره به اشراف کامل بر پروژه نفود اظهار کرد: وزارت اطلاعات بر مسئله نفوذ اشراف کامل دارد و همان طور که اجازه اجرای اقدامات تروریستی را نداده، با پروژه نفود نیز مقابله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی، وزیر اطلاعات امروز، سه‌شنبه، 4 آبان‌ماه به منظور پاسخگویی به سؤال ملی سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی حضور یافت.

وزیر اطلاعات پس از ارائه توضیحات از سوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جواد کریمی قدوسی، نماینده سؤال‌کنندگان سخنان خود را با اشاره به هشدارهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پروژه نفوذ دشمن آغاز کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و همه نهادهای نظام باید نسبت به این هشدارها حساسیت به خرج بدهند و طبیعی است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

علوی ادامه داد: مسئله نفوذی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند یک پروژه بسیار عمیق و از پیچیدگی‌هایی برخوردار است و باید در بررسی مسئله نفود، مبادی، مقصد، هدف دستگاه‌های که در آن نفود صورت می‌گیرد، روش‌ها، عناصر و ابزارها و راه‌های آن اعم از جریانی و رخنه‌ای و نوع آن اعم از نرم و سخت و همچنین در عرصه‌های نفود که بخش‌های نرم‌افزازی و سخت‌افزازی را شامل می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: مقابله با نفود هم باید با مطالعه همه این بخش‌ها و اشراف اطلاعاتی بر همه این عرصه‌ها با کار حرفه‌ای و کارشناسی و با اشراف اطلاعاتی و رصد هر حرکت مشکوکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده از پروژه نفود و استفاده از آن در منازعات سیاسی جفای به هشدار رهبر معظم انقلاب است، گفت: در عرصه مقابله با نفود مطالعه دقیق، هوشیاری در عرصه اجرا و اشراف بر مصادیق محتمل نفوذ از لوازم کار است و وزارت اطلاعات همان طور که در کمیسیون تخصصی مطرح شد بر مسئله نفود اشراف کامل اطلاعاتی دارد، اقدامات لازم را انجام داده و هرجا مصداقی از مصادیق نفود بوده بدون تسامح بر آن ضربه وارد کرده و بارها مقام معظم رهبری از نقش وزارت در مقابله با نفوذ و رد عناصر نفوذ و جلوگیری از ورود آنها به کشور تقدیر و قدردانی کردند.

علوی با تأکید بر اینکه لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درب‌های کشور بسته شود، اظهار کرد: طبیعی است که در زمستان زمینه نفوذ حشرات به منازل کمتر است؛ چرا که همه درب‌ها بسته است اما وقتی در فصل بهار درب‌ها باز می‌شود احتمال ورود حشرات به داخل منزل به وجود می‌آید اما راه مقابله با نفود بستن درب نیست بلکه با نصب تور مانع از ایجاد مزاحمت می‌شویم.

وی ادامه داد: دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعاتی این عرصه سربازان گمنام امام زمان(عج) توری بسیار قوی و هوشمندی است که هم شرایط استفاده از فضای بهاری را برای مردم فراهم می‌کند و هم از ورود حشرات موذی جلوگیری می‌کند.

وزیر اطلاعات در ادامه به بررسی مصادیق مطرح شده از سوی سه نماینده سؤال‌کننده پرداخت و گفت: اولین مطلب سفر آقای «جیم داباکیس» است که ایشان سناتور یک سنای ایالتی آمریکاست که معادل نماینده شورای شهر در ایران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعاتی که بر تروریست‌ها، داعشی‌ها و تکفیری‌ها که بدون گذرنامه از مرزهای غیر رسمی و با پنهان‌کاری وارد کشور جمهوری اسلامی می‌شوند اشراف داشته و با همکاری سایر دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی مجال اقدام به آنها نداده، آیا ممکن است نسبت به افرادی از مرزهای رسمی و با گذرنامه وارد می‌شوند اشراف اطلاعاتی نداشته باشد؟

علوی افزود: وزارت اطلاعات بر ورود، اقامت، ترددها، بازدیدها و همه اقدامات آقای سناتور و شخص دیگری به نام «استیفن موریس» اشراف اطلاعاتی داشته و هیچ موردی از نظر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) خارج نبوده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این اولین سفر سناتور آمریکایی نبوده است، اظهار کرد: داباکیس پیش از این در سال 1389 به مدت 15 روز به ایران سفر کرده بود در حالی که سفر وی در سال 94، 6 روز بود؛ حال برای وزارت اطلاعات جای سؤال است که سفر شش روزه این سناتور آمریکایی در سال 94 باعث حساسیت شده و احتمال نفوذ می‌رود اما اما سفر 15 روزه وی در سال 89 حساسیت و جنجال رسانه‌ای ایجاد نکرد.

وی با اشاره به سؤال دیگر نمایندگان در رابطه با قرارداد با شرکت «گیم کانکشن» گفت: گفته شده که گیم کانکشن یک شرکت فرانسوی است در حالی‌که اصلاً گیم کانکشن یک شرکت نیست؛ بلکه نمایشگاهی با حضور کشورهایی است که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند.

وزیر اطلاعات افزود: این نمایشگاه هر ساله در سه مقطع زمانی برگزار می‌شود و کشورهایی که بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کنند در آن شرکت کرده و ضمن بازاریابی، به تبادل تجربه می‌پردازند.

علوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تولید بازی‌های رایانه‌ای و توجه ویژه به این مقوله اظهار کرد: از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای تولیدشده از سوی ایران از نظر تکنولوژی مورد توجه سایر کشورها قرار گرفته، تولیدکنندگان سایر کشورها پیشنهاد دادند که با توجه به توانمندی ایرانیان در تولید بازی‌های رایانه‌ای نمایشگاهی نیز در ایران برگزار شود.

وزیر اطلاعات گفت: برگزاری این نمایشگاه مانند نمایشگاه کتاب در حوزه حاکمیتی و تحت اشراف اطلاعاتی و امنیتی خواهد بود و از طرفی زمینه ورود بازی را به دنیا و انتقال پیام جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر به وجود می‌آید.

وی همچنین تصریح کرد: وزارت اطلاعات بر مسئله نفوذ اشراف کامل دارد و همانطور که اجازه اجرای اقدامات تروریستی را نداده، با پروژه نفود نیز مقابله خواهد کرد.

سومین سؤال از وزیر اطلاعات در مورد سفرهای طولانی‌مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت به خارج از کشور بود که وزیر اطلاعات در این مورد گفت: سفر شهروندان جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف غیر از رژیم صهیونیستی از نظر قانونی مجاز است و از نظر شرعی نیز مباح و یا حتی مستحب به شمار می‌رود.

علوی افزود: سفرها یا شخصی است یا مأموریتی و آموزشی است؛ سفرهای شخصی به ما ربطی ندارد مگر اینکه در زمینه نفوذ سوءاستفاه‌ای صورت گیرد که در این زمینه وزارت اطلاعات ورود پیدا می‌کند؛ سفرهای مأموریتی و آموزشی نیز بر اساس تصمیم دستگاه‌های مرتبط به افراد واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ممکن است از حضور مسئولان و مدیران برای به دام انداختن افراد طعمه‌گذاری کرده و به دنبال تخلیه اطلاعاتی افراد باشد، وزارت اطلاعات اشراف خود را حفظ کرده و اگر با مورد مشکوکی مواجه شود وارد قضیه شده و برخوردهای لازم را انجام می‌دهد اما مصداقی که مطرح شد زمینه مظنون بودن را نداشت.

در پایان سخنان، جواد کریمی قدوسی به عنوان نماینده سؤال‌کنندگان با اشاره به نگرانی مردم از پروژه نفوذ اظهار کرد: ملت ایران همان اطمینمانی که به نیروهای مسلح دارد به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز دارند که با همان قدرت شب و روز کار می‌کنند؛ هدف ما این بود که وزیر اطلاعات پیام ملت را به رئیس‌جمهور برساند و در این زمینه مراقب‌های لازم را داشته باشند؛ لذا از توضیحات وزیر اطلاعات قانع شدم.

captcha