مخلصانه و در حد توانم قاریان خوش‌خوان را حمایت می‌کنم + عکس
کد خبر: 3540735
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
حامدشاکرنژاد:

مخلصانه و در حد توانم قاریان خوش‌خوان را حمایت می‌کنم + عکس

گروه جلسات و محافل قرآنی: حامد شاکرنژاد در جلسه آموزش قرائت قرآن با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، بحث بین‌المللی شدن شکسته شده است و مردم به دنبال تلاوت زیبا هستند، تصریح کرد: بنده، هر آنچه در توانم باشد برای کمک به قاریان خوشخوان در طبق اخلاص می‌گذارم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حامد شاکرنژاد، مدرس و قاری قرآن کریم، شب گذشته، سوم آبان ماه با حضور ابراهیم آهور و قاریان و حافظان ممتاز از نقاط مختلف کشور از ساعت 19 الی 22 در مجتمع امام رضا(ع) واقع در تهران،خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان نامجو برگزار شد.

جلسه قرآن حامد شاکرنژاد در مجتمع امام رضا(ع)+عکس

در این جلسه هفتگی قرآن کریم که شاگردان، باید از ادامه درس جلسه تلاوت کنند، محمد شاکرنژاد، مدرس قرآن و پدر حامد شاکرنژاد به تحلیل و توضیح نکات تجویدی قاریان می‌پردازد و حامد شاکرنژاد، نکات صوت و لحنی را نفس به نفس با قاریان تمرین می‌کند.

از جمله نکات تجویدی که محمد شاکرنژاد به آن اشاره کرد، مبحث احکام نون ساکنه بود که در این باره گفت: هرگاه بعد از تنوین یا نون ساكن، پانزده حرف(غیر از حروف اظهار و ادغام) قرار گیرد، چه در یك كلمه یا دو كلمه باشند، تنوین و نون ساكنه، اخفاء شده و با غُنّه طبیعی(خفیف) ادا می‌گردد. زیرا مخرج ن با مخارج حروف مزبور نه چندان فاصله دارد كه مانند حروف حلقی اظهار شود و نه آن قدر نزدیك است، تا مثل حروف یرملون ادغام گردد، بلكه میان اظهار و ادغام كه همان «اخفاء» است ادا می‌شود. در این حالت، زبان به مخرج نون گذارده نمی‌شود و باید صدا را اندكی كشید، تا اخفاء  حاصل گردد، و قراء ترك غُنّه را در حال اخفاء جایز نمی‌دانند.

جلسه قرآن حامد شاکرنژاد در مجتمع امام رضا(ع)+عکس

در ادامه حامد شاکرنژاد، نکاتی درباره سطح تلاوت قاریان متذکر شد و گفت: یکی از مسائلی که شاید ترمزی برای پیشرفت کسانی که در عرصه تلاوت قرآن کریم فعالیت می‌کنند، باشد، این است که قاریان می‌گویند حتما باید بین المللی شوند و معروف شوند تا پس از آن در محافل دعوتمان کنند و این پروسه‌ای است که باید طی شود و حالاحالاها زمان می‌برد.  

شاکرنژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، بین‌المللی شدن شکسته شده است و مردم به دنبال تلاوت زیبا هستند، تصریح کرد: بنده، هر آنچه در توانم باشد برای کمک به قاریان خوشخوان در طبق اخلاص می‌گذارم و از قاریانی که در سطوح بالا، تلاوت می‌کنند و تاثیرگذار می‌خوانند، برای فعالیت تقدیر خواهم کرد.

جلسه قرآن حامد شاکرنژاد در مجتمع امام رضا(ع)+عکس

در ادامه شاکرنژاد در تحلیل تلاوت یکی از اعضای جلسه که باتکلف تلاوت می‌کرد، گفت: حنجره باید دارای تحریر باشد و تحریر نباید، مصنوعی باشد و در تلاوت قرآن کریم، هرچه از تکلف دور شوید، موفق‌تر خواهید بود.

از اتفاقات جالب این جلسه قرآن، تلاوت قصارالسور توسط یکی از خردسالان حاضر در جلسه بود که بدون نوبت و در خلال صحبت های حامدشاکرنژاد، روی سن حاضر شد و با زبان شیرین کودکی، چند آیه از قصار السور را تلاوت کرد و مورد تشویق شاکرنژاد قرار گرفت.

جلسه قرآن حامد شاکرنژاد در مجتمع امام رضا(ع)+عکس

در پایان این جلسه قرآن، عکسی به یادگار گرفته شد و  اعضای جلسه سرسفره قرآن کریم، اطعام داده شدند.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز، دوشنبه ها از ساعت 19 الی 22 در مجتمع امام رضا(ع) واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان نامجو برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha