برگزاری جشن قرآن، کتاب زندگی در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج
کد خبر: 3540815
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

برگزاری جشن قرآن، کتاب زندگی در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم، جشن قرآن - کتاب زندگی، ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی، روزسه شنبه، چهارم آبان در دبستان ابتدایی پسرانه حضرت امیر(ع) ناحیه سه کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، معصومه نظریان، مدیر دبستان ابتدایی پسرانه حضرت امیر (ع) آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در این جشن، اظهارکرد: قرآن پیام روشن الهی است که همه انسان‌ها را به درستی و رستگاری دعوت می‌کند.
وی افزود: از صدر اسلام تا کنون در میان مسلمانان، توانایی خواندن و فهمیدن این پیام جاودانه از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت بوده است که در ایران اسلامی دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی در مدارس با پیام‌های قرآن کریم آشنا می‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه درس قرآن کریم در بین دوره‌های تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت مدارس قرآنی نیز در کشور راه‌اندازی شده است.
مدیر دبستان پسرانه حضرت امیر(ع) قرآن کریم را بی‌مانندترین مجموعه در عالم دانست و یادآورشد: این کتاب آسمانی برای هدایت و راهبری انسان به سعادت ابدی نازل شده که در خانه و مدرسه باید با نگاه ویژه‌ای به پیام‌های آموزشی - تربیتی ارزنده آن پرداخت و آینده سازان ایران اسلامی را با رهنمودهایش آشنا کرد.
نظریان گفت: والدین و معلمان دو الگوی مهم و تاثیرگذار برای دانش‌آموزان در خانه و مدرسه هستند که با قرائت روزانه آیاتی از قرآن کریم و بیان معانی آن با زبانی ساده می‌توانند بستر مناسب گرایش دانش‌آموزان به علوم قرآنی را در جامعه به وجود آورند.
در این جشن قرآنی که اولیای دانش‌آموزان نیز حضور داشتند، 65 دانش آموز کلاس اولی با کلام وحی با زبان هنر و قلم در قالب شعر، داستان ، نقاشی، نمایش عروسکی آشنا شدند و همچنین کیک جشن قرآنی کلاس اولی‌ها با همخوانی یا امام حسین (ع ) نیز توزیع شد.
captcha