نهمین پیش‌ کنگره امام شافعی در سروآباد برگزار شد
کد خبر: 3540820
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

نهمین پیش‌ کنگره امام شافعی در سروآباد برگزار شد

گروه اجتماعی: نهمین پیش کنگره امام شافعی با حضور بیش از یک‌هزار نفر از مردم اهل سنت و تشیع منطقه، امروز، چهارم آبان ماه در سروآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌‌الاسلام سعید عسکری، دبیر اجرایی پیش‌ کنگره‌های امام شافعی در استان کردستان در نهمین پیش کنگره امام شافعی(رض) اظهار کرد: در راستای برگزاری سلسله پیش ‌کنگره‌ های امام شافعی شاهد برگزاری نهمین پیش ‌کنگره در شهر سروآباد هستیم.

وی افزود: سروآباد میزبان آخرین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) در استان کردستان است و کنگره بین‌‌المللی با حضورعلما، پژوهشگران و صاحب ‌نظران جهان اسلام در سنندج برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی پیش ‌کنگره‌های امام شافعی(رض) بیان کرد: امروز از سه مقاله ی برتر در این مراسم تجلیل به عمل می‌آید و آثار برتر توسط صاحبان آن‌ها ارائه می‌‌شود.

وی اعلام کرد: آثار ارائه شده در 9 پیش کنگره در قالب کتاب چاپ خواهد شد و مقالات راه‌ یافته به مرحله ی نهایی نیز در سایت شافعی‌ نیوز به چهار زبان فارسی، کردی، عربی و انگلیسی ترجمه و بارگذاری خواهد شد.

بنا بر این گزارش؛ در این پیش ‌کنگره نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه سروآباد، امام جمعه نگل و فرماندار سروآباد به همراه سه نفر از علمای برجسته ی اقلیم کردستان عراق سخنرانی کردند.

یادآور می‌شود؛ همچنین از کتاب دیوان اشعار امام شافعی(رض) که توسط سیدلقمان حسینی به زبان کردی ترجمه شده است رونمایی شد.

captcha