قیمت انسان بهشت است نه دنیا/ آیه 111 سوره توبه و مقایسه ارزش انسان و دنیا
کد خبر: 3540831
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

قیمت انسان بهشت است نه دنیا/ آیه 111 سوره توبه و مقایسه ارزش انسان و دنیا

گروه معارف: استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: آیه قرآن با اشاره به مقام مقایسه انسان و دنیا می‌فرماید:«إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ؛ خداوند از مومنین جان‌ها و اموالشان را به قیمت بهشت می‌خرد یعنی قیمت شما بهشت است نه دنیا که ارزش پایین‌تری نسبت به بهشت دارد».

حسینی‌فر، استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به مقایسه ارزش انسان و دنیا در معارف اسلامی، گفت: مقایسه دیگری که در معارفمان وجود دارد مقایسه بین انسان و دنیا است.
وی افزود: اگر بخواهیم یک برچسب روی انسان و یک برچسب روی دنیا بگذاریم ارزش هرکدام مشخص است.
حسینی‌فر تصریح کرد: انسان موجود گران‌بهایی است که از نظر سیر تکاملی نهایت ندارد و می‌تواند تا بی‌نهایت اوج بگیرد و مقایسه ارزش انسان در مقام مقایسه با دنیا مانند مقایسه دنیا با آخرت است.
قیمت انسان بهشت است
استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه اظهار کرد: آیه قرآن در مقام مقایسه بین انسان و دنیا می‌فرماید:«إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ؛ خداوند از مومنین جان‌ها و اموالشان را به قیمت بهشت می‌خرد یعنی قیمت شما بهشت است نه دنیا که ارزش پایین‌تری نسبت به بهشت دارد». آیه 111 سوره توبه
حسینی‌فر گفت: در نهج‌البلاغه حکمت 456 درخصوص این موضوع تعبیری بسیار زیبا می‌خوانیم که«انه لیس لانفسکم ثمن الاالجنه فلا تبیعوها الا بها؛ برای جان‌های شما بهایی جر بهشت نیست. خود را به غیر آن نفروشید».
استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه با بیان اینکه ارزش انسان بیشتر از دنیا است، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: دنیا چه بد بازاری برای معامله است که تو بخواهی آن را بهای خویش قرار دهی.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که«اعظم الناس فی الدنیا خطرا»، گفت: مقایسه‌های مطرح در قبل نشان از ارزش انسان نسبت به دنیا دارد.
captcha