یادواره 60 شهید دانش‎آموز کوهبنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3540841
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

یادواره 60 شهید دانش‎آموز کوهبنان برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کوهبنان گفت: یادواره 60 شهید دانش‎آموز شهرستان همزمان با هفته بسیج دانش‎آموزی نهم آبان‌ماه برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‎الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان دیروز سه‌شنبه، 4 آبان در جلسه هماهنگی برنامه‎های آبان‌ماه گفت: در سالروز شهادت امام سجاد(ع) هیئت‎ها و دسته‎های عزاداری با حضور در حرم مطهر شهدای گمنام و قرائت زیارت عاشورا بار دیگر با آرمان‎های بلند امام راحل و شهیدان تجدید عهد و پیمان می‎کنند.
وی افزود: در ادامه کاروان عزاداری با طی کردن مسیر بلوار برهان‎الدین، خیابان خواجه خضر، میدان و بلوار شهدا و حضور در حرم مطهر امامزاده سلیمان‎شاه و قبور مطهر شهیدان و همچنین قرائت خطبه امام سجاد(ع) عزاداری تجمعی دارند.
حجت‎الاسلام جعفری تصریح کرد: هشتم آبان ماه مصادف با سالروز شهادت بسیجی 13 ساله محمدحسین فهمیده است که به عنوان روز نوجوان نامگذاری شده است و به همین مناسبت یادواره شهدای دانش‎آموز شهرستان برگزار می‎شود.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: یادواره 60 شهید دانش‎آموز شهرستان همزمان با هفته بسیج دانش‎آموزی در 9 آبان ماه مصادف با 28 ماه محرم با حضور مسؤولان، خانوادهای معزز شهیدان و دانش‎آموزان مدارس متوسطه در سالن نمازخانه دبیرستان شهید باهنر برگزار می‎شود.
وی افزود: یوم‎الله 13 آبان ماه روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و روز دانش‎آموز از جمله روزهای تاریخی و ماندگار است که طبق روال سال‎های گذشته مراسم برائت از استکبار جهانی در سراسر کشور برگزار می‎شود.
حجت‎الاسلام جعفری عنوان کرد: این مراسم در کوهبنان از ساعت 9 صبح با حضور مسؤولان، دانش‎آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم از میدان شهدا آغاز می‎شود.
وی تأکید کرد: در ادامه حاضران با پیمودن بلوار و چهارراه امام، خیابان شمس‎الائمه، میدان امام خامنه‎ای و خیابان شریعتی در محل اداره آموزش و پرورش تجمع و بار دیگر با فریادهای کوبنده برائت و انزجار خویش را از استکبار جهانی و حامیانش اعلام می‎کنند.
یادآور می‌شود، جلسه هماهنگی برنامه‎های آبان ماه شهرستان کوهبنان با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از مدیران اداره‎ها و نهادهای دولتی در دفتر امام جمعه برگزار شد.
همچنین در این جلسه پس از بیان نظرها و پیشنهادهای حاضران در زمینه سالروز شهادت امام سجاد(ع)، یادواره شهدای دانش‎آموز، هفته بسیج دانش‎آموزی و 13 آبان ماه تصمیماتی اتخاذ شد.
captcha