جلسه قرآن صمیمی در دل پارک شریعتی + صوت و عکس
کد خبر: 3541162
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

جلسه قرآن صمیمی در دل پارک شریعتی + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محسن عربی، مدرس و کارشناس تلاوت قرآن کریم، شب گذشته پنج آبان ماه، در کانون قرآن المهدی(عج)، با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محسن عربی، مدرس و کارشناس تلاوت قرآن کریم، شب گذشته پنج آبان ماه، در کانون قرآن المهدی(عج) واقع در خیابان شریعتی، پارک شریعتی، با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم، از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار شد.

جلسه قرآنی صمیمی در دل پارک شریعتی+صوت و عکس

این جلسه قرآن به دوبخش تک خوانی و جمع خوانی تقسیم شده است، به صورتی که از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند و از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ مسابقه و جمع خوانی صورت می‌گیرد.

محسن عربی، در تحلیل تلاوت یکی از اعضای جوان جلسه، که در تلاوت خود، مایه هایی از سبک استاد عبدالعزیز حصان را دارا بود، گفت: دور تلاوت خوب بود و تلاوت سنگین و کندی نبود. شجاعت در اجرای پرده های مختلف از نکات مثبت این تلاوت بود. سپس علی زرگر، استاد و مدرس قرآن کریم، دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

محسن عربی،  ضمن تشویق علی زرگر، در تحلیل تلاوت این قاری خوشخوان گفت: برای ارزیابی تلاوت قاری، باید از اعوذبالله تا صدق الله تلاوت را گوش دهید و سپس، تلاوت را ارزیابی کنید. ممکن است تلاوتی، فرازهای خوبی داشته باشد ولی در برخی از دقایق تلاوت، فالش و خروج دیده شود و تلاوت یکدستی نباشد.

تلاوت علی زرگر، از جمله تلاوت هایی است که استحکام دارد و می‌داند که از ابتدا تا انتهای تلاوت چه مسیری را باید طی کند.

جلسه قرآنی صمیمی در دل پارک شریعتی+صوت و عکس

در ادامه، عربی با اشاره به اینکه  نرم افزار ریاض النغم بعنوان نرم افزار برتر قرآنی در سال ۱۳۹۵ انتخاب شد، از اصغر سلطانی، طراح و پدیدآور و صاحب امتیاز نرم افزار ریاض النغم، دعوت کرد تا دقایقی به توضیح درباره ابعاد تولید و تهیه این نرم افزار بپردازد.

سلطانی با اشاره به سختی هایی که در طول تهیه و تولید این نرم افزار کشیده شد، عنوان کرد: این نرم افزار هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء(س) است و گره هایی که در این مسیر بود را خود حضرت(س) با دست گره گشایشان باز کردند.

وی ادامه داد:  از دوسال پیش طرح این نرم افزار در همین کانون قرآن ریخته شد و غلامرضا شاه میوه و سیدامین میرزایی و احمدابوالقاسمی دعوت به همکاری شدند و الان، پس از دوسال زحماتمان به بار نشست، بطوری که بدون تبلیغات گسترده، کشورهای مختلف، همچون فنلاند و آلمان و اندونزی خواستار این نرم افزارند.

جلسه قرآنی صمیمی در دل پارک شریعتی+صوت و عکس

در ادامه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ مسابقه قرآن در سه مرحله بین اعضای جلسه برگزار شد؛ بدین صورت که محسن عربی یک آیه از ادامه درس را انتخاب می‌کرد و تمام اعضای جلسه این آیه را متناسب معنای آیه، تلاوت می‌کردند.

محسن عربی، با اشاره به اینکه در این مسابقه، حسن اجرا بسیار مهم است، تصریح کرد: باید مقاماتی، توسط قاری انتخاب شود که با مفاهیم آیات تناسب داشته باشد و هدف از این مسابقه این است که اعضای جلسه به سمت معانی قرآن کریم سوق داده شوند.

در مرحله اول، اعضای جلسه، آیه ۲۱ سوره مبارکه حدید را تلاوت کردند و ۵ نفر با انتخاب اعضا به مرحله بعد راه یافتند.

جلسه قرآنی صمیمی در دل پارک شریعتی+صوت و عکس

در مرحله دوم، ۵ نفر منتخب، آیه ۲۰ سوره مبارکه حدید را متناسب با معنا، تلاوت کردند و  ۳ نفر به مرحله پایانی راه یافتند. در مرحله پایانی، محسن عربی، آیه ۱۸ سوره مبارکه حدید را انتخاب کرد و در پایان، طبق آراء اعضای جلسه، علی زرگر بعنوان نفر اول انتخاب شد و یک عدد نرم افزار ریاض النغم به وی جایزه داده شد. لازم به ذکر است، محسن عربی در خلال مسابقه هیچ رأی و نظری نداد تا مسابقه در کمال عدالت پیش رود.

جلسه قرآنی صمیمی در دل پارک شریعتی+صوت و عکس

در پایان این جلسه صمیمی، جمع خوانی صفحات ۵۳۷ و ۵۳۸ از ادامه آیات درس جلسه، صورت گرفت.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محسن عربی، استاد و کارشناس تلاوت قرآن کریم، شنبه ها و چهارشنبه ها  در کانون قرآن المهدی(عج) واقع در خیابان شریعتی، پارک شریعتی، ، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت علی زرگر و جمعخوانی توسط محسن عربی و اعضای جلسه ارائه می‌شود.

تلاوت علی زرگر

کد

دریافت


مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۰۸:۵۷
0
0
برگزاری جلسه‌ قرآن خیلی خوب و موثر است
captcha