طرح زیارت کربلا به نیابت از شهدا اجرا می‌شود
کد خبر: 3541194
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
در اردبیل؛

طرح زیارت کربلا به نیابت از شهدا اجرا می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: طرح «نایب الشهید» همزمان با سراسر کشور در اردبیل هم برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، منصور لکورج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در جلسه هماهنگی طرح سراسری پیاده روی اربعین و زیارت کربلا به نیابت از شهدا که پنجم آبان ماه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگزان استان اردبیل برگزار شد گفت: طرح «نایب الشهید» همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار می‌شود، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حلاوت بخشیدن به جوشش راهپیمایان اربعین و زیارت کربلا از اهداف این طرح است.
وی افزود: در این طرح، هر یک از زوار به نیابت از یک شهید، حرم شریف حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را زیارت می‌کنند.
لکورج اضافه کرد: زائران به عنوان نائبین می‌توانند با مراجعه به سایت http://shohada.alarbeen.ir با بخش اربعین در «اپلیکیشن آپ» که از مارکت بازار قابل دریافت است نسبت به انتخاب شهید مدنظر خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت برنامه‌ها و مراسم استانی و مسئولان و اشخاص با نفوذ محلی و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دو شیوه مجازی و فیزیکی انجام می‌گیرد.
در این جلسه بعد از تبیین شیوه‌نامه طرح مربوطه مقرر شد تصاویر و اطلاعات شهدا از سامانه مربوط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل استخراج و در اختیار سپاه و مسئولان اعزام کاروان زیارت کربلای معلی قرار گیرد تا در تجمع بزرگ زائران حسینی که 14 آبان‌ماه در محل مصلی امام خمینی‌(ره) اردبیل برگزار می‌شود در اختیار زائران قرار گیرد و هر زائر ضمن اینکه اطلاعات اولیه‌ای از شهید داشته باشد بتواند با در دست داشتن تصویر شهید، نایب الزیاره شهید والامقام در کربلای معلی باشد.

سیده‌صغری جوادی
captcha