عزاداری هیئت‌ها به دور از مردم آزاری باشد
کد خبر: 3541219
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

عزاداری هیئت‌ها به دور از مردم آزاری باشد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به رشد بی رویه موکب‌ها گفت: عزاداری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که موجب مردم آزاری مردم را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد 6 آبان ماه در جلسته ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم‌های عزاداری در ماه محرم گفت: خوشبختانه عزاداری‌ها به شکل مطلوب در سطح استان برگزار شد.
وی افزود: خوشبختانه امسال مقام معظم رهبری از دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های ماه محرم در کشور تقدیر کردند که این نشان از خوب بودن فعالیت‌های انجام گرفته بوده است.
کارگر با بیان اینکه قطعاً فعالیت‌های عظیم با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو است گفت: البته باید با همفکری و برنامه ریزی در سال‌های آینده به فکر حل این چالش‌ها بود.
وی با اشاره به رشد بی رویه موکب‌ها در ماه محرم بر لزوم ساماندهی این موکب‌ها تاکید کرد و گفت: عزاداری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که موجب مردم آزاری مردم را فراهم کند.
لزوم ساماندهی موکب‌های عزاداری در یزد
سیدعلی فقیه زاده، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به رشد تعداد موکب‌ها در دهه اول ماه محرم در سطح استان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید در این حوزه ورود و نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.
وی با اشاره رشد برخی از آسیب‌ها در هیئت‌ها گفت: باید این آسیب‌ها شناسایی و با حضور متولیان مربوطه نسبت به حل آن برنامه‌ریزی کرد.
فقیه زاده با تقدیر از هیئت استان در دهه اول محرم با اشاره به سبک و سنت عزاداری در استان یزد اظهار کرد: این سبک توانسته توجه مردم را در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور را به خود جلب کند پس باید در جهت حفظ این سبک اهتمام جدی داشت.
captcha