جای خالی وحدت در رقابتی به نام قرآن
کد خبر: 3541227
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

جای خالی وحدت در رقابتی به نام قرآن

گروه بین‌الملل: دور جدید مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان دیروز، پنجم آبان‌ماه، در حالی به کار خود پایان داد که هر ساله در این رویداد رنگ‌ و بویی از وحدت اسلامی دیده نمی‌شود.

جای خالی وحدت در رقابتی به نام قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان از ۲۷ مهرماه، در مکه مکرمه آغاز شد و دیروز به کار خود پایان داد.
این مسابقات هر سال در حالی برگزار می‌شود که سردمداران آل سعود به عنوان عاملان فتنه در جهان اسلام با این‌گونه فعالیت‌ها سعی دارند چهره‌ای محبوب در بین مسلمانان داشته باشند.
این رقابت‌ها رنگ و بویی از وحدت شیعه و سنی که ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است، ندارد و به دلیل تکفیر شیعیان از سوی مبلغان جیره‌خوار وهابیت نمایندگان تشکل‌های شیعی دعوت نشده و در آن شرکت نمی‌کنند.
در صورتی که در مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران مسلمانانی از هر دو مذهب شیعه و سنی حضور می‌یابند و نوعی اتحاد و همدلی را در دنیای پر چالش امروز به تصویر می‌کشند.
ایران نیز سال‌هاست که در این رقابت‌ها نماینده‌ای ندارد و این نیز در نوع خود بر ایران‌هراسی آل سعود و سیاست‌های ضد ایرانی خاندان سعودی صحه می‌گذارد.
این در حالی است که وحدت در قرآن کریم اصلی تأکید شده است و در آیه 103 سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا: و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد» ملل اسلامی به تمسک به حبل المتین الهی و بر حذرماندن از تفرقه دعوت شده‌اند؛ بنابراین این اصل در همه حال به ویژه در رویدادهایی با محوریت قرآن باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد.
نفرات برتر دوره سی و‌هشتم رقابت‌ها
بنا به گزارش روزنامه «البلاد» عربستان برترین‌های دوره سی‌وهشتم مسابقات قرآن این کشور دیروز در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل شده و جوایزی نقدی دریافت کردند. اسامی نفرات اول تا سوم چهار رشته رقابت‌ها بدین شرح است:
رشته حفظ کل قرآن با حسن ادا، تجوید و تفسیر کلمات قرآن
نفر اول: فیصل بن محمد مزعل الحارثی از عربستان
نفر دوم: عمر محمد آدم قطی از سودان
نفر سوم: انس محمد عبدالرحمن سلیمانی از مراکش
حفظ کل قرآن با حسن ادا و تجوید
نفر اول: احمد بدیع احمد طه از فلسطین
نفر دوم: انیس ارحیم علی از لیبی
نفر سوم: عبدالملک بن محمد نبیل نعیم ادریس از عربستان
حفظ 15 جزء متوالی با تلاوت و تجوید
نفر اول: محمد محمود الحبیب از لیبی
نفر دوم: عبدالله خلیفه ابراهیم خلیفه حمدان از بحرین
نفر سوم: عیسی عبدالله آدم از کامرون
حفظ 5 جزء با حسن ادا و تجوید(ویژه نمایندگان انجمن‌های اسلامی در کشورهای غیر اسلامی)
نفر اول: امیرالدین عبدالله حسن از فیلیپین
نفر دوم: راشد میهانوویچ از سارایوو
نفر سوم: اسحاق مطیع الله سعید از رئونیون

captcha