اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان برگزار شد
کد خبر: 3541279
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
به میزبانی استان البرز؛

اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان برگزار شد

گروه مسابقات: دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان با معرفی برترین‌ها در بخش آقایان و در سه گروه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان به کار خود پایان داد.

اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استان البرز به نشانی کیلومتر 12 اتوبان کرج-قزوین، شهر کوهسار، مجتمع فرهنگی ـ ورزشی ایثار، برگزار و از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان

در ابتدای این مراسم، غفرانی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات پرداخت و بیان کرد: دومین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان در بخش بانوان از تاریخ 24 تا 26 مهرماه مصادف با هفته تربیت بدنی و با حضور بیش از 300 نفر و در بخش آقایان از تاریخ 6 تا 8 آبان ماه با حضور حدود 350 نفر در کوهسار استان البرز برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این دوره از مسابقات 24 نفر از داوران و اساتید بین‌المللی وظیفه داوری را بر عهده داشتند، هم‌چنین تجلیل از خانواده شهدای قرآنی ورزشکار و معرفی «ساره جوانمردی» دارنده دو مدال مسابقات پارالمپیک ریو 2016 و «بهنام محمودی» کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال به سفیران گسترش فرهنگ قرآنی از بین ورزشکاران از دیگر اقدامات مثبت این دوره بود. 

غفرانی بیان کرد: از دیگر نقاط مثبت این دوره اجرای تلاوت قرآن توسط نفر اول مسابقات اوقاف سال 95 در رشته قرائت تحقیق و اجرای ابتهال توسط سید کریم موسوی بود که باید به این موارد حضور عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خانم سعیدی را اضافه کرد که در افتتاحیه به سخنرانی پرداختند.


در ادامه این مراسم، علی‌اکبر حنیفی، قاری پیشکسوت و رییس هیئت داوران این دوره از مسابقات به قرائت بیانیه این دوره پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، امام جمعه شهرستان کرج از دیگر میهمانان این مراسم بود که ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مسابقات با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به ارائه نکاتی از زندگانی آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای امر، دشمنان اسلام بر این بودند تا مردم را از مسیر حق منحرف کنند و بعد از ارتحال رسول خدا(ص) سعی شد تا نام آن حضرت نیز حذف شود. با گذشت 50 سال از رحلت حضرت رسول(ص) چیزی از سنت باقی نماند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد و دشمن با به شهادت رساندن آن حضرت از خاندان رسول خدا(ص) چیزی باقی نگذاشتند. هم نام رسول خدا(ص) را از بین بردند هم فردی که می‌توانست منشأ اثر باشد، شهید کردند. وظیفه امام، توسعه ارزش‌های الهی است و امام سجاد(ع) نیز به این کار اقدام کردند و گذشته از این باید نام و یاد پیامبر(ص) را احیاء می‌نمودند.

حسینی همدانی تصریح کرد:جامعه اسلامی در زمان امام سجاد(ع) وضعیت اسفناکی داشت و دو مرکز محل وحی، یعنی مکه و مدینه اوضاع خوبی نداشتند و از اسلام چیزی باقی نمانده بود، در چنین شرایطی پایه‌گذار مکتبی که صادقین(ع) توسعه دادند، امام سجاد(ع) بودند. رساله حقوق و صحیفه سجادیه تمام نظام را تغییر داد، در تمام ادعیه درود به پیامبر(ص) اندک است اما در صحیفه سجادیه در برخی ادعیه 20 تا 30 بار نام رسول خدا(ص) آورده شده؛ چراکه امام با این کار قصد داشت، سیره رسول خدا(ص) را که از بین رفته بود، احیاء کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان در مورد ورزشکاران و ارتباطشان با قرآن بیان کرد: ورزشکارانی که با قرآن مأنوس هستند به ویژه کسانی که مقام دار هستند الگوی جامعه محسوب می‌شوند و پهلوان قرآنی از این جهت کارش سخت‌تر است، یک قهرمان هر چقدر شهرت و آوازه‌اش بیشتر می‌شود باید تواضعش هم بیشتر شود.

وی در ادامه بیان کرد: کشتی گیر در میدان ورزشی، تمام تلاشش این است که پشت حریف را به خاک بزند، اما قرآن می‌گوید با رقیب درون کشتی بگیر و بینی دشمن درون را به خاک بزن، انسانی که از درون، خاک مال باشد دیگر دچار شخصیت کاذب نخواهد شد، ورزشکار خاکسار است و به خاطر قرآنی بودنش باید خاکسارتر باشد.

در ادامه برنامه از خانواده شهید ورزشکار مدافع حرم شهید «مهدی عسکری» تجلیل به عمل آمد و «بهنام محمودی» کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال به عنوان سفیر گسترش فرهنگ قرآنی کشور معرفی شد.

پس از اجرای گروه همخوانی سبطین اهواز نوبت به سخنرانی احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان رسید، وی بیان کرد: از اولویت‌های حوزه فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و ورزشکاران است، در دوره‌های بعدی سعی بر این است تا حضور جوانان گسترده‌تر شود و موضوعات هم متنوع‌تر باشند و بتوانیم در این مسابقات میزبان شرکت کنندگان از دیگر کشورها باشیم.

در پایان این مراسم، از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

در پایان یادآور می‌شود دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان در بخش آقایان از تاریخ 6 تا 8 آبان ماه البرز واقع در استان البرز، کیلومتر 12 اتوبان کرج-قزوین، شهر کوهسار، مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار برگزار شد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک شود.

captcha