تفاهم با ستاد امر به معروف برای حفاظت از محیط زیست
کد خبر: 3541280
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
مجابی عنوان کرد:

تفاهم با ستاد امر به معروف برای حفاظت از محیط زیست

گروه سلامت: معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در راستای استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار آموزه‌های دینی در امر حفاظت از محیط زیست دانست.

محمد مجابی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه پایدار باید دکترینی را برای اجرایی کردن این سیاست‌ها پیش برد.

وی افزود: سیاست‌ها 15 ماده داشته در یکی از آن مواد بر استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت حراست از محیط زیست تأکید شده است.

مجابی بیان کرد: خوشبختانه در جای جای دستورات دینی ما توجه دقیق به امر محیط زیست وجود دارد و به عنوان یک مسئولیتی که یک فرد مؤمن باید به آن عمل کند به آن پرداخته شده است؛ چه در بحث آلودگی‌ها که ما می‌توانیم بر اساس قاعده عقلی و قاعده ضمان به آن بپردازیم که هردوی اینها نشان می‌دهد توجه به امر محیط زیست در دستورات دینی تا چه حد دقیق است.

وی اعلام کرد: از آن جایی که در این سیاست‌ها بحث‌ امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده بود یک تفاهم نامه مشترکی بین رئیس سازمان محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر امضا شد و در آن به حوزه‌های مختلف این کار پرداخته شد.

معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از جمله مفاد این تفاهم نامه نخست بررسی‌های علمی و فرهنگی و دیگری استفاده از آموزه‌های دینی برای انتقال مفاهیم محیط زیستی است تا آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست در جامعه به عنوان منکر دیده شده و نسبت همدیگر تذکر لسانی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز در یک جامعه موفق باید مسئولیت‌های اجتماعی توسط همه افراد مورد توجه قرار گیرد و اصل مترقی هم که در این حوزه کمک می‌کند راهنمایی کردن شهروندان در حفظ محیط زیست است. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۱:۴۸
0
0
اجرای این تفاهم نامه تاثیرات خوبی در زمینه محیط زیست به همراه خواهد داشت
captcha