چاره‌اندیشی مشکلات مسلمین با نقد آزادانه نظرات
کد خبر: 3541290
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

چاره‌اندیشی مشکلات مسلمین با نقد آزادانه نظرات

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: با به نقد گذاشتن دیدگاه‌ها و نظرات در فضایی آزاد می‌توان برای مشکلات جهان اسلام چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد سرویها ،رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مشهد، در آیین اختتامیه چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل‌سازی همکاری اسلامی که شب گذشته، ششم آبان ماه در محل تالار شهر مشهد برگزار شد٬ با اشاره مشکلات و مسائل موجود در جهان اسلام گفت: با ایجاد یک فضای آزاد و به نقد گذاشتن نظرات و دیدگاه‌ها می‌توان برای مشکلات پیش‌روی جهان اسلام چاره‌جویی کرد.
چاره‌اندیشی مشکلات مسلمانان با نقد آزادانه نظرات/اجلاس
وی با بیان اینکه مشهد محل شهادت امامی است که خود به استماع نظرات علمای دیگر مذاهب و ادیان پرداخته است، افزود: این الگوی اسلامی حضرت رضا(ع) باید در جهان معاصر نیز ادامه پیدا کند و دول اسلامی وظیفه دارند با به نقد کشیدن تفکرات وهابی که چهره زشتی از اسلام برای جهانیان ترسیم کرده است، اسلام ناب را ارائه دهند.
سرویها اضافه کرد: هر تیری که از سوی تروریسم به طرف کشور و ملت مسلمانی می‌آید نه نتها آن کشور٬ بلکه تمام جوامع مسلمان را هدف قرار داده است و این یک ساده‌اندیشی است که فکر کنیم فقط یک کشور مورد هجمه تروریسم خواهد بود چراکه اگر ما در برابر این موضوع واکنشی نشان ندهیم٬ دامن‌گیر خودمان نیز خواهد شد.
چاره‌اندیشی مشکلات مسلمانان با نقد آزادانه نظرات/اجلاس
سرویها بیان کرد: ما مسلمانان باید اشتراکات دین مبین اسلام را شناخته و تصمیمات جدی خود مبنی بر مقابله با اوضاع کنونی و تهدیدها را به صورت مشترک اجرایی کنیم و مرتبطان با تروریسم و حامیان آن‌ها را مورد عتاب قرار دهیم و با برنامه‌های آموزشی نظیر این اجلاس٬ دیپلماسی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را گسترش دهیم.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس مدل‌سازی همکاری اسلامی گفت: باید از شهرداری مشهد در برگزاری چنین اجلاسی تشکر کرد که با همکاری جوانان توانسته یک گردهمایی بین‌المللی را اجرا کند و از ظرفیت جوانان بهره بگیرد.
چاره‌اندیشی مشکلات مسلمانان با نقد آزادانه نظرات/اجلاس
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما در سطح مدیریت شهری شهر مشهد باید به تبدیل این شهر به یک قطب صنایع فرهنگی اهتمام داشته باشیم و برنامه‌ریزی درستی برای فرصت به وجود آمده مشهد2017 انجام دهیم تا در جذب گردشگر مسلمان در عرصه‌های مختلف گردشگری مثل گردشگری سلامت که جمعیت زیادی از مسلمانان را مورد پذیرش قرار می‌دهد، موفق عمل کنیم.
captcha