اعزام مفسر به بیش از 100 شهر در سال آینده
کد خبر: 3541301
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
حجت‌الاسلام میرکتولی خبرداد:

اعزام مفسر به بیش از 100 شهر در سال آینده

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر سابق مجمع عالی تفسیر گفت: در سال آینده استادان تفسیر به بیش از صد شهر کشور اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی دیشب ششم آبان ماه در گردهمایی استادان تفسیر در  دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: با توجه به بحث اهمیت تفسیر، قرار بود تفسیر در حوزه گسترش یابد که حرکتی  را از هشت سال قبل با حمایت مراجع شروع کردیم و این درخت رو به رشد است.
وی افزود: تا سال قبل آمار درس‌های تفسیر به 450 درس رسید و این به معنای این است که قرآن رفته رفته از حجاب و مهجوریت در حوزه بیرون خواهد آمد و انشاء الله به دانشگاه و سطح عمومی نیز کشیده می‌شود.
میرکتولی با بیان اینکه تفسیر باید متناسب با شرایط و زبان مردم مخاطب گفته شود اظهار کرد: حوزه نیروی توانمند برای پرکردن خلاهای تفسیری دارد، در سال قبل در 30 استان اطلس جغرافیای قرآنی ترسیم شد و امسال نیز بیش از 60 استاد، منتخب به سراسر کشور اعزام شدند.
وی افزود: این برنامه در راس برنامه‌های تبلیغی کشور درخشیده است زیرا یک فرد با وزانت علمی در تمامی محیط ها در یک ماه تفسیر گفته و یک استان را تحت نور قرآن داده است و خیلی از استان‌ها هم خواستار ایجاد مرکز تفسیر شده‌اند.
این استاد تفسیر بیان کرد: بنابراین در زمینه تفسیر در حوزه کار شده و خوب هم شده ولی خلا هم زیاد است البته در انتقاد از فعالیت‌های حوزه باید جانب پر لیوان را هم ببینیم.
میرکتولی عنوان کرد: برای اعزام از تمامی مراکز تفسیر از جمله مرکز تخصصی تفسیر، ستاد تفسیر و ... بهره بردیم و برای اولین بار قرآن با زبان علمی بیان شد و امیدواریم سال آینده بتوانیم به بیش از صد شهر تفسیرگو بفرستیم همان طور که در سال اول، 30 شهر و سال دوم 60 شهر پذیرای مفسران بودند.
وی با بیان اینکه بحث تفسیر حرکت ضروری برای جامعه امروز ما است اظهار کرد: حرکت ارزشمندی امروز در حوزه در حال انجام است؛ زیرا روزی بود که به تعداد انگشتان درس تفسیرگو نداشتیم ولی امروز این حرکت بالنده رخ داد و رویکرد تفسیری و قرآنی رونق گرفته است.
captcha