شرایط دنیای اسلام ریشه در بی‎توجهی به مفهوم انتظار دارد
کد خبر: 3541346
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
خطیب جمعه تهران:

شرایط دنیای اسلام ریشه در بی‎توجهی به مفهوم انتظار دارد

گروه سیاسی: آیت‎الله امامی کاشانی با اشاره به تلاش دشمن برای تسلط بر جوامع اسلامی گفت: اگر مسلمانان می‎خواهند خود را پیدا کنند باید در مسیر انتظار قرار گیرند؛ صبر و استقامت کنند و در برابر دشمنان بایستند؛ اگر مسلمانان در مسیر انتظار بودند این حاکمان غلط و مرتجع را بیرون می‎کردند اما اینکه می‎بینیم اوضاع چنین است به خاطر این است که به مسئله انتظار توجهی نمی‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، آیت‎الله محمد امامی کاشانی، امروز، 7 آبان‎ماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: در آن دوره حکام اموی می‎خواستند مدینه را از وحی تهی کنند؛ مرکزی که از آنجا اسلام به جهان صادر می‎شد را از اسلام خالی کنند. امروز نیز چنین شده و عده‎ای می‎خواهند اسلام را از محتوا بیندازند و به غلط تفسیر کنند؛ دشمنان اسلام افرادی همچون حکام آل سعود و حکام مرتجع منطقه را با خود همراه کرده‎اند تا همان بساطی که بنی مروان بر سر اسلام آورد را امروز بر سر اسلام بیاورند.

وی با اشاره به انزوای امام سجاد(ع) گفت: آنها به گونه ای رفتار کردند که امام سجاد(ع) منزوی شد اما ایشان با صحیفه سجادیه و با ادعیه خود تفکر اسلام را بیان می کردند. امروز هم اگر همراه امام عصر(عج) برویم و تمام جهانیان با هر دین و نژاد و شیوه ای به انتظار او باشند و چشم به آمدن ایشان بدوزند زندگی مان با محتوا می شود.

وی با اشاره به خفقان شدید در عصر امام سجاد(ع) گفت: حکام در آن زمان می خواستند اسلام را بی محتوا کنند که این مسئله نشان می‎داد که آنها خبیث و جانی هستند و طرفدار اسلام نیستند و آخوندها درباری تفکر حاکمانشان را پیاده و برای مردم بیان می کردند و امروز نیز با همین وضع روبرو هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز فرهنگ اسلام و فرهنگ مسیحیت به چنین روزگاری افتاده است؛ در حالی که اگر فرهنگ مسیحیت درست بود، دو نامزد بی ربط و مزخرف آمریکا حرف ها و شعارهایشان آدم کشی و جنایت نبود؛ آنها به جای اینکه بگویند برای ملت آمریکا چه می کنند و اخلاق، فضائل و مکتبشان چیست، علیه ملت های مظلوم شعار می دهند.

وی افزود: اگر ملت آمریکا به هویت خودش برگردند، یک نفر هم به آنها رأی نخواهد داد و اینها را از جامعه طرد می کنند؛ اگر اینها به خودشان اجازه حرف زدن می دهند به خاطر این است که ملت ها محتوای خود را از دست داده اند و جوان ها به راه های فساد کشیده شده اند.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه راه دنیا انتظار فرج است، اظهار کرد: اگر مسلمانان جهان می خواهند به خود برسند و خود را پیدا کنند باید در مسیر انتظار قرار گیرند؛ صبر کنند، استقامت کنند و در برابر دشمنان بایستند؛ اگر مسلمانان در مسیر انتظار بودند این حاکمان غلط و مرتجع را بیرون می کردند اما اینکه می بینیم اوضاع چنین است به خاطر این است که به مسئله انتظار توجهی نمی‎شود و باید این توجه را بیدار کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن 13 آبان؛ روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان خشم ملت ایران بود اما از 37 سال به بعد خشم ها بیشتر و گسترده تر شده است، چون مظلومان در سطح جهان بییشتر شده‎اند؛ آن زمان تنها ملت ایران فکر می‎کرد مورد ظلم آمریکا قرار گرفته اما ملتی همچون ملت یمن نیز می‎گویند آمریکا به آنها ظلم کرده ولو به دست آل سعود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خشم ملت ایران نسبت به آمریکا جهانی شده است، افزود: تنها ملت ایران در سطح جهان مظلوم واقع نشده و امروز ملت‎های یمن، عراق، سوریه، افغاستان و بحرین و نقاط مختلف دنیا مخصوصاً مسلمان ها گرفتار این ظلم شده اند.

وی با بیان اینکه مفهوم انتظار در ایران باعث ایجاد انسجام شده است، گفت: دشمن برای این انسجام برنامه‎ریزی کرده است و توطئه می‎کند تا همان بساطی که بر سر مدینه آوردند بر سر جمهوری اسلامی بیاورند.

امام جمعه موقت تهران به جوان ها توصیه کرد به مسئله انتظار توجه بیشتری داشته باشند و رنگ ولایت و مهدویت را در خود تقویت کنند.

بنابراین گزارش، آیت‎الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: فرهنگی که خلفای بنی امیه تنظیم کرده و ترتیب داده بودند این بود که مدینه طیبه که مرکز تمدن اسلامی است و همه ارزش ها از آنجا باید به جهان سرازیر شود، پوچ و از فرهنگ و دین و وحی الهی تهی کنند.

خطیب جمعه تهران گفت: در زمان امام سجاد(ع) و پس از نهضت عاشورا فرهنگی که پیامبر(ص) آورده بود را آنچنان بهم ریختند که به قول علمای اهل سنت و شیعه از اسلام چیزی جز قبله باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه حکام اموی جوان ها را وادار به عیاشی کرده بودند، افزود: آنها زن و مرد را مخلوط کردند و فساد روز به روز افزایش یافت و فرهنگ اسلام را به خاک سپردند؛ افکار را از نظر کلامی منحرف کردند و از آخوندهای درباری خواستند مسئله جبر را منتشر کنند و بساط امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کنند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: در چنین شرایطی امام سجاد(ع) با حدود 260 نفر، حدیث و مسئله می گفتند و آنچه در توان داشتند در تبیین معارف اسلام تلاش می کردند.

وی تصریح کرد:‌ امروز هم دشمن تلاش می‎کند جوامع اسلام را از فرهنگ خودشان تهی کند اما باید مراقب باشیم و خود را بشناسیم و اساس شناخت نیز نماز است.

captcha