شهدا امامزادگان زمان هستند
کد خبر: 3541375
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
نماینده ولی فقیه در گیلان:

شهدا امامزادگان زمان هستند

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی با بیان اینکه شهدا امامزادگان زمان هستند، گفت: شهدا از بسیاری از اتباع و امامزادگان ارجح تر هستند، زیرا به اذن ولی فقیه قیام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز گذشته، 6 آبان در دیدار با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه شهدا امامزادگان زمان هستند، بر ضرورت حفظ حرمت شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا از بسیاری از اتباع و امامزادگان ارجح تر هستند، زیرا به اذن ولی فقیه قیام کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید قبور شهدا محترم نگه داشته شود و بنیاد شهید نیز تاکنون به همین منوال عمل کرده است

امام جمعه رشت اظهار کرد: رفتن مردم بر سر مزار شهدا نشانه احترامی است که آنها برای شهدا قائل هستند و این فرهنگ در جامعه نهادینه شده است.

محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار، با بیان اینکه اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو منظر دارای اهمیت است، متذکر شد: جنبه اول، جنبه ارزشی فعالیت‌های بنیاد است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «بنیاد افضل نهادها است» و مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود از بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان «دستگاه عصمت و طهارت»، یاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: این مسئله نشان از این دارد که بنیاد شهید با انجام وظیفه در یک نظام ارزشی، به بهتربن مردم خدمت می‌کند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از منظر دوم، فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای شاخصه‌های راهبردی مانند اشتغال و کارآفرینی، مسکن، سلامت ایثارگران، توسعه اجتماعی، توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه این موارد از فعالیت‌های راهبردی در کشور محسوب می‌شوند.

قائم مقام بنیاد شهید رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران را نیازمند عزمی جدی دانست و یادآور شد: ما باید بتوانیم جامعه ایثارگری را در زمینه‌های اشتغال، کارآفرینی، مسکن و مسائل فرهنگی توانمند کنیم.

انصاری در پایان اظهار کرد: در همین راستا توسعه بخش مددکاری به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

captcha