رونمایی از نرم‌افزار موبايلی «در مسيرعاشقی» ویژه پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3542954
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

رونمایی از نرم‌افزار موبايلی «در مسيرعاشقی» ویژه پیاده‌روی اربعین

گروه دانشگاه: مرتضي فاضلي مدیر مركز‌‌ آموزش ‌ها‌ فرهنگي ‌سياسي نهاد ‌نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از رونمايي نرم افزار تلفن همراه «در مسير عاشقي» و ارائه درسی با همين عنوان‌، ويژه ايام ‌‌‌اربعين حسينی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ماوا، مرتضي فاضلي مدير آموزشهاي فرهنگي سياسي نهاد رهبري در دانشگاهها تصريح كرد: همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني خيل عظيمي از جوانان انقلابي در كنار ساير مسلمانان خود را براي راهپيمايي عظيم حسيني آماده مي‌كنند. در اين بين دانشجويان انقلابي‌ و علاقه مند به ترويج آموزه‌هاي عزت آفرين مكتب سيدالشهدا(عليه السلام)  در اين مراسم باشكوه پرچمدار مي باشند.
وی افزود: لذا آشنايي با برخي معارف مرتبط با زيارت اربعين تأثیر به سزایی در ارتقاي معرفتي و  همچنين آمادگي كامل آنها براي شركت در اين مراسم عظيم خواهد داشت.  در اين راستا مركز آموزش مجازي دانشگاهيان،اقدام به ارائه نرم افزار اندرويدي با محتواي معارف اربعين حسيني در راستاي ارتقاي سطح معرفتي جوانان  در ارتباط با پياده روي اربعين نموده است.
وی در مورد بخش‌های ارائه شده در اين نسخه اندرويدي افزود:‌ اين نرم افزار اندرويدي شامل بخش‌هایی همچون «دانستنی های سفر»، «توصیه های اخلاقی» و «توصیه های بهداشتی» سفر اربعین  مي‌باشد كه با هدف آموزش علاقه مندان ارائه گرديده است.
فاضلی در مورد ضرورت ارائه محتواي سالم و مفيد در قالب نرم افزاري گفت:  امروزه بسياري از جوانان وقت زيادي را از طريق گوشي هاي هوشمند در فضاي مجازي سپري مي‌كنند و ارائه محتوا و نرم افزارهاي تلفن همراهي كه بتواند در ارتقاي سطح معرفتي و فرهنگي جوانان تاثيرگذار باشد به يك نياز فرهنگي و ضرورت محتوايي تبديل شده است.
مدير آموزشهاي فرهنگي سياسي نهاد رهبري در پايان از برگزاري سوگواره‌اي فرهنگي آموزشي با موضوع قيام حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) در دانشگاه‌هاي سراسر كشور خبر داد و گفت:‌ سوگواره‌اي فرهنگي آموزشي «نگاهي تحليلي به نهضت عاشورا» متشكل از درس‌هاي «نگاهی نو به نهضت حسینی»، «واجبِ فراموش‌شده» (آشنایی با مسأله امر به معروف و نهی از منکر) و «گفتارهايي پيرامون عاشورا» در دانشگاه‌هاي سراسر كشور در حال برگزاري است.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دريافت اين نرم افزار اندرويدي می‌توانند به آدرس http://ec.nahad.ir  مراجعه کنند.
لازم به ذکر است  مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان يكي از مراكز مهم توليد محتواي فرهنگي، سياسي، معرفتي و مهارتي در فضاي مجازي مي باشد كه  خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 280 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند.
captcha