ورود روحانیان به فضای مجازی تحول عظیمی برای تبلیغ دین است
کد خبر: 3544150
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

ورود روحانیان به فضای مجازی تحول عظیمی برای تبلیغ دین است

گروه فضای مجازی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ورود روحانیان به صورت تخصصی برای تبلیغ دین اسلام با افزایش آگاهی، دانش و مهارت‌ها در فضای مجازی می‌تواند تحول عظیمی در حوزه تبلیغ ایجاد کند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به لزوم شناخت فضای مجازی توسط طلاب اظهار کرد: روحانیان از گذشته در بین مردم تاثیر بالایی داشته و امروز با حفظ این اثرگذاری با استفاده از فناوری‌های روز دنیا به تبلیغ روی بیاروند.

وی افزود: این قشر از گذشته به‌ عنوان اثرگذارترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه ایرانی محسوب می‌شود و به دلیل اعتماد مردم به آنها برای هدایت و رستگاری جامعه بیشترین استفاده را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: امروزه به دلیل ایجاد روش های جدید و تغییر ساختار تبلیغات در جامعه جهانی، کشوری قدرتمند است که توانایی استفاده از وسائل نوین ارتباطی و قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته و از این رو مبلغان و حوزه های علمیه باید خود را به تجهیزات و علم روز مسلح کنند.

وی ادامه داد: روحانیان با استفاده از فناوری روز می توانند در کنار حفظ نفوذ و تاثیر سابق، مردم را با آمادگی بیشتری برای مقابله با هجمه های فرهنگی علیه اسلام هدایت کنند.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: ورود روحانیون به صورت تخصصی برای تبلیغ دین اسلام با افزایش آگاهی، دانش و مهارت‌های در فضای مجازی می‌تواند تحول عظیمی در حوزه تبلیغی کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدها و فرصت های بسیار زیادی را در جامعه بشری ایجاد کرده است عنوان کرد: جامعه امروز برای استفاده از فناوری های نوین ارتباطی نیازمند ارائه آموزش های همگانی است و در این بخش تاثیر روحانیان و نهادهای آموزشی بیشترین نقش را ایفا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: امروزه به اندازه کافی توسط پدیده‌های نوظهور شبهه در مسائل اعتقادی ایجاد شده است و مردم منتظر پاسخ کارشناسان دینی هستند از این رو آموزش خود روحانیان اولین نیاز تحقق این هدف است تا بتوان پاسخ لازم برای شبهات مردم و جامعه ارائه شود.

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یک ریسمان به هم تنیده در تربیت افراد و انسان ها در جامعه است و این نهادها با تعاملات نزدیک، تقسیم کار و وظایف هدفمند در حوزه فضای مجازی می توانند یک جبهه قوی و نیرومند تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه بر شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن از سوی روحانیان و طلاب برای معارف و مفاهیم اسلامی تأکید کرد و به کارگیری از این فضا مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفلت‌زدایی است.

captcha