اجبار برای قرآن آموزی؛ راهی که به مقصد نمی‌رسد
کد خبر: 3544904
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
قنبری:

اجبار برای قرآن آموزی؛ راهی که به مقصد نمی‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک قاری جوان زنجانی گفت: هر یک از رشته‌های قرآنی هنری عظیم است و موفقیت در عرصه هنر باید با علاقه و انگیزه شخصی باشد و اجبار در این مسیر راهی است که معمولا به مقصد نمی‌رسد.

علی قنبری، یکی از قاریان جوان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: حضور در همه عرصه‌های هنری باید با میل و علاقه شخصی هر فرد صورت بگیرد و اجبار در این زمینه نه تنها کارساز نیست، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

قنبری با تاکید بر اینکه فراگیری قرآن نیز هنر است، گفت: برای حضور اثربخش در زمینه فراگیری قرآن بهتر است فرد با توجه به علاقه خود در این زمینه وارد شود و اگر والدین می‌خواهند فرزند خود را در کلاس‌های آموزشی قرآن ثبت‌نام کنند، قبل از آن از علاقه و استعداد فرزند خود در هر یک از رشته‌های قرآنی مطلع شوند تا بتوانند به نتیجه دلخواه برسند.

این جوان فعال در عرصه قرآن که در دومین دوره مسابقات ملی ورزشکاران و جوانان که آبان ماه امسال در استان البرز برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول ترتیل شده است، تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که فراگیری و اهتمام به فعالیت‌های قرآنی محدود به یک حوزه خاص شود زیرا آیات نورانی وحی، برنامه جامع زندگی هستند و بر همین اساس باید در همه امور فردی و اجتماعی سرلوحه فعالیت تک تک افراد باشد.

قنبری که در رشته دفاع شخصی و به نمایندگی از طرف هیئت‌های رزمی استان زنجان به دومین دوره مسابقات ملی ورزشکاران و جوانان اعزام شده بود، تاکید کرد: اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در باشگاه‌های ورزشی تاثیر مهمی در ارتقای روحیه پهلوانی و جوانمردی دارد.

وی با اشاره به یکی از سخنان حضرت علی (ع) گفت: طبق فرمایش امیرالمومنان علی (ع) به مالک اشتر که فرمودند: «در هر کار خیری خدا را در نظر بگیرید» اگر ورزشکاران در هر زمینه ورزشی که فعالیت دارند با نیت قرب الهی حاضر شوند فعالیت آنها اجر و قرب خواهد داشت.

این ورزشکار جوان قرآنی گفت: اگر ورزشکاران به ویژه جوانان و نوجوانان قرآن را سرلوحه فعالیت‌های خود فراردهند قطعا مصداق آیه شریفه 247 از سوره مبارکه بقزه خواهند بود که خدای متعال می‌فرماید: «...وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ...»؛ «... خدا او را بر شما برترى داده و او را در دانش و [نيروى] بدنى بر شما برترى بخشيده است...» خواهند بود.

قنبری با اشاره به اینکه محیط خانواده قرآنی باعث شد که از دوران کودکی به فراگیری آیات نورانی وحی علاقه‌مند شود، تاکید کرد: به تبعیت از خانواده به ویژه برادر بزرگترم به فراگیری قرآن علاقه‌مند شدم و در کنار فعالیت‌های ورزشی، قرآن‌آموزی را هم یکی از برنامه‌های مهم خودم در زندگی قرار دادم.

captcha