برترین‌های مرحله استانی مسابقات مُدهامتان در کردستان معرفی شدند
کد خبر: 3545270
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

برترین‌های مرحله استانی مسابقات مُدهامتان در کردستان معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفرات برتر مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مُدهامتان استان کردستان معرفی شدند.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات جشنواره قرآنی مُدهامتان بین ۲۳۸ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف به مدت 2 روز در سنندج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در یازدهمین جشنواره مسابقات قرآنی مُدهامتان بیشترین شرکت‌کنندگان بانوان اعضای کانون‌ها بودند، افزود: روز پنج شنبه ۶۸ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل، ۲۰جزء، قرائت، ترتیل و اذان در این جشنواره با هم رقابت کردند.

گلباغی بیان کرد: ۱۷۰ نفر شرکت کننده نیز در رشته‌های صحت قرائت حمد، سوره و اذکار نماز، روز جمعه،۲۱ آبان ماه در امامزاده پیر محمد(ع) سنندج، در این دوره از مسابقات قرآنی با هم به رقابت پرداختند.

وی به اعلام اسامی برگزیدگان پرداخت و عنوان کرد: در رشته قرائت تحقیق در بخش بانوان کیمیا سلیمی‌زند از سنندج، صهین حیدری از بیجار و گلاویژ کریمی از دهگلان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان ادامه داد: در رشته ترتیل فواد مولودی از سنندج، عادل خدایی و همایون کشاورزی از سنندج به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در رشته حفظ کل قرآن کریم ادریس میرکی از دهگلان حائز رتبه نخست شد، بیان کرد: در رشته قرائت تحقیق هم هم میلاد امانی از سنندج رتبه نخست، روح الله حیدری رتبه دوم و جمال هاشمی رتبه سوم را کسب کردند.

گلباغی با بیان اینکه در رشته نماز مبین ملایی از سنندج حائز رتبه اول شد، اعلام کرد: در رشته اذان هم سیامک امین‌پور از دیواندره رتبه اول، سامان صیدی از سنندج رتبه دوم و خالد مبارکی هم رتبه سوم را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در رشته صحت نماز احمدخسرو کردی از مسجد حاج فتح‌الله سنندج، سیدکارو حسینی و سروک جولایی هر دو از مسحدحاج علی ننله رتبه‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان بیان کرد: در رشته صحت نماز در بخش خواهران هم شش نفر به نام‌های هلیا ذوالفقاری از مسجدکنعان، میدیا زندی از مسجد امام علی، تارا شهبازی و هلیاحسنی هر دو از مسجدحضرت عمر، مهدیه فرهادی از ننله و کانیا کریمی از نایسر حایز رتبه‌های برتر شدند.

وی اعلام کرد: در این دوره از مسابقات در بخش آقایان محی‌الدین رضایی، منوچهر گرامیاری، حسین عبدالملکی و احمد احمدیانی و در بخش خواهران زهرا منبری، شایسته درویشی و ژاله حیدری‌مقدم، امر داوری را به عهده داشتند.

گلباغی یادآور شد: نفرات اول تا سوم هر رشته با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می‌شوند و نفرات برتر مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که در استان قم برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

captcha