کتاب «سوره‌شناسی قرآن کریم» نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3546149
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
در نشست عصر کتاب زنجان؛

کتاب «سوره‌شناسی قرآن کریم» نقد و بررسی می‌شود

گروه فرهنگی: نشست نقد و بررسی کتاب «سوره‌شناسی، روش تحقیق ساختاری در قرآن کریم» روز 27 آبان‌ماه رأس ساعت 18 در سالن اجتماعات کتابخانه سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، کتاب «سوره‌شناسی، روش تحقیق ساختاری قرآن کریم» که توسط دکتر محمدعلی لسانی‌فشارکی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر حسین مرادی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تألیف یافته است، با حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان به موضوعات قرآن، در نشست عصر کتاب علوم قرآنی و حدیث مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست که با حضور مؤلف اثر برگزار می‌شود، دکتر «زین العابدین صفوی» عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی زنجان به نقد و بررسی این کتاب خواهد پرداخت.

این کتاب که در سال 1394 توسط انتشارات نصایح قم منتشر شده است، به عنوان روشی بدیع در شناخت و مؤانست به تک تک سوره‌های قرآن است كه طی سال‌های گذشته در قالب كارگاه‌‌های آموزشی مختلفی در سراسر كشور به صورت عملی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

از جمله امتیازات كتاب سوره‌شناسی این است كه با بیانی سهل و ممتنع ضمن اینكه منبعی مناسب برای محققین و متخصصان حوزه علوم قرآنی و تفسیر است، برای عموم مردم نیز قابل استفاده بوده و می‌تواند زمینه‌های انس و آشنایی با روش تحقیق در سوره‌ها برای همه سطوح فراهم آورد.

یادآور می‌شود عصر کتاب زنجان از سال 85 در گروه‌های موضوعی مختلف از جمله تاریخ - ادبیات - فلسفه - کودک و نوجوان- علوم اجتماعی - برگزار می‌شود و گروه علوم قرآن و حدیث هم از سال 92 تأسیس شده که تا کنون 3 نشست برگزار شده و نقد و بررسی «سوره شناسی قرآن کریم» نشست چهارم این گروه است.

captcha