خدمت‌رسانی بیش از 8100 موکب به زائران اربعین در کربلا
کد خبر: 3546851
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

خدمت‌رسانی بیش از 8100 موکب به زائران اربعین در کربلا

گروه بین‌‌الملل: بخش موکب‌های حسینی وابسته به آستان مقدس حسینی از خدمت‌رسانی ۸۱۰۰ موکب به زائران اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

خدمت‌رسانی بیش از 8100 موکب به زائران اربعین در کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، بخش موکب‌های حسینی وابسته به آستان مقدس حسینی از صدور توصیه‌های کلی آستان‌های مقدس حسینی و عباسی به موکب‌ها و هیئت‌های حسینی حاضر در مراسم زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد و اعلام کرد: ۸۱۰۰ موکب حسینی در اربعین امسال به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

«مازن الوزنی»، مسئول بخش موكب‌های حسینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توصیه‌ها شامل حفظ امنیت و جان زائران، حفظ نظافت خیابان‌ها و درختان، بازگشایی راه‌ها به روی زائران، توزیع غذا بین موکب‌های حسینی، حفظ قداست زیارت اربعین و برپایی نماز در اوقات آن است.

وی افزود: به موکب‌ها اعلام شد که هرگونه موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی و بخش موكب‌های حسینی گزارش کنند.

مازن الوزنی ادامه داد: موکب‌های حسينی از تمامی استان‌های عراق هستند و در کنار آن‌ها موکب‌هایی از کشورهای ايران، سوریه، لبنان، مصر، الجزایر، مراکش، كشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اتحادیه اروپا، چین، هند، کانادا، سوئد و آمریکا نیز در این مراسم حضور دارند.

وی با بیان این که شمار موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین در سال جاری از سال گذشته که ۷۶۰۰ موکب بود، فراتر رفته و  به ۸۱۰۰ موکب رسیده و این تعداد همچنان در حال افزایش است، بیان کرد: موکب‌های حسینی تنها در کربلای معلی مستقر هستند.

مسئول بخش موکب‌های حسینی در پایان گفت: آستان مقدس حسینی از طریق این توصیه‌ها به دنبال حفظ جان زائران، حفظ قداست زیارت اربعین و معرفی اخلاق خادمان امام حسین (ع) است.
captcha