گردهمایی اربعین؛ پیام وحدت و اقتدار و صلح مسلمانان را به همه دنیا مخابره می‌کند
کد خبر: 3546918
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

گردهمایی اربعین؛ پیام وحدت و اقتدار و صلح مسلمانان را به همه دنیا مخابره می‌کند

گروه فضای مجازی: نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان گفت: گردهمایی بزرگ اربعین بزرگترین همایش وحدت و اقتدار مسلمانان است که پیام وحدت، همگرایی، اقتدار و صلح را به همه دنیا مخابره می‌کند این نمایش باشکوه شیعه و سنی و همه پیروان ادیان دیگر ادیان آسمانی را مجذوب خود کرده و خار چشم دشمنان شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین  سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 27 آبان ماه در نشست تخصصی ائمه ی جمعه با محوریت فضای مجازی، اظهار کرد: امروزه نیاز مبرم به تبادل اطلاعات، اینترنت نقش پر رنگی دارد که لازم است در دنیای مجازی و استفاده از اینترنت با مهارت و رعایت همه جوانب قدم گذاشت.

وی به اهمیت اربعین و انعکاس ابعاد جهانی آن اشاره کرد و افزود: گردهمایی بزرگ اربعین بزرگترین همایش وحدت و اقتدار مسلمانان است که پیام وحدت، همگرایی، اقتدار و صلح را به همه دنیا مخابره می کند این نمایش باشکوه شیعه و سنی و همه پیروان ادیان دیگر ادیان آسمانی را مجذوب خود کرده و خار چشم دشمنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به لزوم استفاده از اینترنت و فضای مجازی به عنوان ابزارهای ارتباطی اشاره و عنوان کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزارهای ارتباطی هستند که مانند تیغه های دولبه ای هستند که هم می‌شود به فراخور نیاز استفاده مفید از آن داشت و هم ممکن است استفاده منفی و نادرستی از آن صورت بگیرد.

وی گفت: شبکههای اجتماعی در فرآیند تبادل ارتباطات دارای آثار مثبت و منفی هستند که ائمه جمعه موظف هستند اطلاع‌رسانی لازم و هشدارهای جدی در خصوص سوء استفاده‌هایی که از این فضاها می‌شود برای مردم بازگو کنند.

امروزه فضای مجازی از فضای واقعی جدی‌تر گرفته می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین  حسینی‌شاهرودی افزود: امروزه فضای مجازی از فضای واقعی جدی‌تر گرفته می‌شود و گستردگی این فضا و جذابیت‌های آن باعث شده فضای مجازی از فضای واقعی جلوتر بزند.

وی به آمار بالای کاربران اینترنتی در ایران اشاره و بیان کرد: استفاده از اینترنت و فضای مجازی در کشورهای غربی بسیار برنامه ریزی شده و بر طبق نیازهای اقشار مختلف است اما استفاده از این فضا در کشور ما برای همگان یکسان است و همین امر تهدیدی جدی است که ناهمگونی‌های هویتی را سبب شده است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان تعادل در استفاده از فضای مجازی را به عنوان راهکاری برای پیشگیری و دور ماندن از آسیب‌های فضای مجازی دانست و عنوان کرد: برای استفاده از مطلوب از فضای مجازی و دور ماندن از آسیب‌های آن باید آموزش صورت گیرد و فرهنگ استفاده مطلوب و درست از این فضا از سنین پایین آموزش داده شود.

وی افزود: فضای مجازی به ابزاری هدفمند برای دشمنان تبدیل شده که ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و برای تبلیغ اسلام، زیبایی‌های آن، ترویج فرهنگ نبوی و تقویت وحدت از فضای مجازی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی به لزوم استفاده از ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی در حوزه تبلیغ دینی اشاره و بیان کرد: از طریق شبکه های مجازی و فضاهای اینترنتی می توان افکار عمومی دنیا را در جهت اسلامگرایی جهت‌دهی کرد و افتتاح سایت شافعی نیوز که به پنج زبان زنده دنیا در اختیار همه ی کاربران قرار دارد فضای تبلیغ و ترویج اسلام را در فضای اینترنتی فراهم آورده است.

وی گفت: روحانیون، ائمه ی جمعه و جماعات می توانند آثار علمی و پژوهشی خود را برای استفاده همه دنیا در سایت شافعی نیوز درج کنند، و این امکان فراهم شده که ائمه جمعه بتوانند خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود را از این طریق منتشر کنند.

غربی ها به دنبال تحمیل تمدن پوشالی خود بر مسلمان‌ها هستند 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به این که دشمنان با تمام قوا و به صورت شبانه روزی با ایدئولوژی اسلامی مقابله می‌نند، افزود: غربی ها به دنبال تحمیل تمدن پوشالی خود بر مسلمان ها هستند و کسانی که به بحث های اختلافی و تفرقه برانگیز دامن بزنند معلوم است که دشمنی جبهه کفر و پیچیدگی های توطئه های آنها را نشناخته است.

وی با اشاره به این که علما و روحانیون در جهت دهی و هدایت جامعه به سمت سعادت نقش کلیدی دارند، تصریح کرد: شهدای روحانی در شرایط سخت و بحرانی زمان خود همواره تلاش کردند که مردم دچار گمراهی نشوند و در دامن گروهک های انحرافی گرفتار نشوند رفتارها و عملکردهای روحانیون نباید به گونه ای باشد که دیگران دچار تعارض شوند.

حجت الاسلام و المسلمین  حسینی‌شاهرودی با اشاره به اقدامات جبهه کفر برای نابودی تمدن غنی و پرمحتوای اسلامی، گفت: علما و روحانیون وظیفه دارند با روشنگری و بیداری در مقابل توطئه های پایان ناپذیر دشمنان ایستادگی کنند و تلاش کنند با تبلیغ صحیح اسلام و سنت و سیره نبوی در فضای مجازی در مقابل هجمه هایی که دشمنان وارد می کنند مقابله به مثل کنند و مخاطبین جهانی را جذب اسلام کنند.

لباس روحانیت یک لباس پر افتخار است

وی با اشاره به این که لباس روحانیت یک لباس پر افتخار است،یادآور شد: علما و روحانیون وارثان دین هستند که وظیفه دارند با حرکت در مسیر رسول الله اسلام ناب محمدی را از اسلام بدلی جدا کنند و در این مسیر جان خود را در کف دست بگذارند.

captcha