برگزاری یک صد برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان
کد خبر: 3547270
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

برگزاری یک صد برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه هفته بسیج از 30 آبان‌ماه با شعار «بسیج انقلابی و خدمتگزار» آغاز می‌شود، از برگزاری یکصد برنامه به مناسبت این هفته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری هفته بسیج امروز شنبه 29 آبان با حضور سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.

سردار شاهوارپور در آغاز این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج به عنوان یادگار امام(ره) گفت: بسیج به تدبیر امام(ره) در 5 آذر 58 پایه‌گذاری شد و این روز مبارک در سال‌های بعد به نام هفته بسیج نام‌گذاری شد.

وی اظها ر کرد: تشکیل بسیج به دلیل وضعیتی که نظام ما در روزهای بدو پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم حضور آحاد مردم در کمک به پیشبرد اهداف نظام و دولت ضرورت پیدا کرد و بسیج به عنوان یک ظرفیت مردمی با تدبیر امام(ره) پایه‌گذاری شد. در سال 59 یکی از چشمه‌های حضور بسیج در کمک به نظام و کشور، حضور آحاد مردم در صحنه دفاع مقدس بود. این حضور باعث دلگرمی رزمندگان و پیشبرد اهداف دفاع مقدس شد.

سردارشاهوارپور با بیان اینکه بسیج و مردم جایگاه ویژه در پیروزی‌های ما در جنگ تحمیلی داشتند، افزود: اگر بسیج و حضور مردم در ایام دفاع مقدس نبود معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا کشیده می‌شد. این موفقیت باعث شد بعد از جنگ اهداف امام و این مسیر به خوبی توسط مسئولان خصوصاً مجموعه سپاه در همه سطوح جامعه ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: یکی از موفقیت‌های بسیج در حوزه اقدامات نرم و خدمات رسانی است که جایگاه و منزلت بسیج را ارتقاء می‌دهد. پس از دوران دفاع مقدس بسیج در همه سطوح و اقشار؛ هنرمندان، مهندسان، جامعه پزشکی و اقشاری که نقش پیش برنده در جامعه دارند توانست اقدامات خوبی را انجام دهد و از خود به یادگار بگذارد.

وی تصریح کرد: محرومیت‌هایی در کشور ما در حوزه عمرانی، آموزشی و فرهنگی بوده و هست؛ متأسفانه مشکلات عدیده‌ای در مناطق محروم و دورافتاده داریم. یکی از اقدامات بسیج در دهه اخیر رویکرد محرومیت‌زدایی از این مناطق بوده است. گروه‌های جهادی بسیج با اقبال جوانان و به صورت بعضاً خودجوش کارهای خوبی در این راستا انجام دادند. فرهنگ بسیج امروز به عنوان یک سرمایه گرانبها برای مردم ما و پیشبرد اهداف کشور مطرح است. باید این سرمایه را قدر بدانیم. امروز رهبر معظم انقلاب با افتخار خود را یک بسیجی معرفی می‌کند.

سردار شاهوارپور در ادامه به بیان برنامه‌های بسیج در سطح استان پرداخت و گفت: هفته بسیج از 30 آبان‌ماه همزمان با 20 صفر با شعار «بسیج انقلابی و خدمتگزار» آغاز می‌شود. برای هر روز از روزهای این هفته نیز شعار مخصوصی تعیین شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: روز یکشنبه 30 آبان «بسیج؛ پژواک ندای زینبی» نام‌گذاری شد. در این روز برنامه‌هایی چون مشارکت بسیجیان در راهپیمایی روز اربعین و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) توسط بسیج خواهران انجام می‌شود. روز دوشنبه 1 آذر به نام «بسیج، انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی» نام‌گذاری شد. در این روز حضور نخبگان بسیج در مدارس برای تبیین گفتمان انقلابی‌گری و فرهنگ بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه 2 آذر «بسیج، انقلابی‌گری و پیشرفت» نام دارد. برگزاری جشنواره‌های علمی در دانشگاه‌ها و مدارس و حضور نخبگان بسیج در این مراکز علمی از برنامه‌های این روز است.  چهارشنبه 3 آذر نیز «بسیج، انقلابی‌گری و کارآفرینی» نامیده شد. برنامه‌های این روز شامل برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ارائه مشاوره به جوانان در این زمینه است.

سردار شاهوارپور گفت: پنج‌شنبه 4 آذر روز «بسیج، انقلابی‌گری و ایثار» نامیده شد. در این روز یادواره شهدا و مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برگزار می‌شود. جمعه 5 آذر نیز «بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی» نام‌گذاری شد. در این روز تجمع سازمان‎‌یافته بسیجیان در میعادگاه نمازجمعه برگزار می‌شود. روز شنبه 6 آذر روز «بسیج، انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری» نام‌گذاری شد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در مجموع علاوه بر برنامه‌های محوری فوق یک صد برنامه توسط نواحی مقاومت و پایگاه‌های بسیج استان اجرا می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: یک برنامه محوری دیگر واکسیانسیون طیور در راستای اقتصاد مقاومتی با هماهنگی مجموعه دامپزشکی و بسیج خواهد بود. در این راستا 920 اکیپ دونفره به مدت سه روز در قالب اردوهای جهادی به روستاها اعزام می‌شوند و 1840 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

captcha