توجه به اقتصاد هنر؛ مهم‌ترین برنامه نگارخانه اشراق
کد خبر: 3547324
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

توجه به اقتصاد هنر؛ مهم‌ترین برنامه نگارخانه اشراق

گروه فرهنگی: مسئول نگارخانه اشراق توجه به اقتصاد هنر در دوره جدید فعالیت نگارخانه اشراق را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: چرخه اقتصاد هنر برای ما بسیار اهمیت دارد و آثاری که در این گالری عرضه می‌شود، عموما برای فروش نیز هست؛ برنامه‌های سالانه‌ای نیز در این راستا داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مجید ادیبی، مسئول نگارخانه اشراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به توقف فعالیت‌های نگارخانه اشراق حوزه هنری پس از انتقال به منطقه هاشمیه، گفت: مدیر حوزه هنری خراسان رضوی و معاونان‌شان در تلاش بودند فضای جدید و مناسبی برای نگارخانه اشراق ایجاد کنند که خوشبختانه با هزینه‌ها و اقداماتی که انجام شد، نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی در مهرماه امسال افتتاح شد.
دور جدید فعالیت‌های نگارخانه اشراق
ادیبی با اظهار این مطلب که نگارخانه اشراق از مهرماه سال جاری دور تازه‌ای از فعالیت‌هایش را آغاز کرده است، ادامه داد: از ابتدای این دوره، نمایشگاه کارتونیست‌های مشهد و ششمین نمایشگاه مهرگان، آثار خوشنویسان مشهدی برگزار شد و با استقبال خوبی روبه‌رو شد؛ نمایشگاه آثار برگزیده سوگواره «هنر عاشورایی» نیز سومین نمایشگاهی است که در حال برگزاری است.
مسئول نگارخانه اشراق با اعلام این خبر که نمایشگاه‌های خوبی تا انتهای سال در این نگارخانه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کارتون، تصویرسازی، ورک‌شاپ‌ها و ... از برنامه‌های نگارخانه اشراق تا انتهای سال جاری است.
وی با اشاره به امکانات و فضای استاندارد مکان جدید نگارخانه اشراق اضافه کرد: به نظر من، این نگارخانه از مجهزترین نگارخانه‌ها در مشهد است؛ هنرمندانی که از مکان جدید اشراق بازدید کردند، شگفت‌زده شدند و مورد تحسین‌شان قرار گرفت.
مسئول نگارخانه اشراق بیان کرد: تلاش‌ ما این است که آثار هنرمندانی که به نگارخانه اشراق می‌آید به بهترین شکل ارائه شوند و فضایی استاندارد به لحاظ نور، صوت و ... وجود داشته باشد.
اقتصاد هنر در کانون توجه اشراق
ادیبی توجه به اقتصاد هنر در دوره جدید فعالیت نگارخانه اشراق را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: چرخه اقتصاد هنر برای ما بسیار اهمیت دارد و آثاری که در این نگارخانه عرضه می شود، عموما برای فروش نیز هست؛ برنامه‌های سالانه‌ای نیز داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی در همین راستا ابراز کرد: هدف ما این است مردم، به ویژه مردم منطقه وکیل‌آباد و هاشمیه را به نوعی با این فضا، هنر آشنا کنیم و خرید آثار هنری را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم. 
ادیبی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم در راستای تحقق اهداف گفته‌شده انجام شده است یا خیر، اظهار کرد: برنامه‌های تبلیغاتی در این راستا حائز اهمیت است؛ به همین جهت، برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که از جمله آن‌ها، ایجاد سایت اینترنتی ویژه اطلاع‌رسانی و خرید آنلاین آثار هنری است؛ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و تلگرام نیز در این راستا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی همچنین از چاپ بروشورهای تبلیغاتی و رایزنی با نهادهای فرهنگی_اقتصادی در راستای گسترش فعالیت‌های حوزه هنری خراسان رضوی و ارتباط بیشتر با هنرمندان خبر داد.
ادیبی در پایان افزود: خوشحالیم که اهالی رسانه، به عنوان چشم بینای جامعه همیشه اتفاقات و به ویژه اتفاقات فرهنگی، هنری را رصد می‌کنند و پوشش می‌دهند.
captcha