65 درصد از مراجعه‌کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) غیرقمی بودند
کد خبر: 3547748
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

65 درصد از مراجعه‌کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) غیرقمی بودند

گروه اجتماعی: سرپرست درمانگاه دارالشفای حضرت معصومه(س) مستقر در موکب اهالی قم المقدسه از ارائه خدمات درمانی به 7 هزار و 500 نفر از زائران خبر داد و گفت: 65 درصد از مراجعه‌کنندگان درمانگاه غیر قمی بودند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از روابط عمومی موکب اهالی قم المقدسه، علی اصغر سلیمانی با بیان اینکه این درمانگاه از تاریخ 20 آبان فعالیتش را در موکب اهالی قم آغاز کرده گفت: تاکنون 7 هزار و 500 نفر از خدمات درمانی این درمانگاه استفاده کرده‌اند. 
وی افزود: از کل افراد مراجعه کننده به درمانگاه 5 هزار و 150 نفر آقا و 2 هزار و 350 نفر خانم هستند که 35 درصد این افراد قمی، 55 درصد غیر قمی و 10 درصد عراقی بوده اند.
سلیمانی درخصوص علت مراجعه افراد به درمانگاه دارالشفاء اظهارکرد: گرفتگی عضلانی، تاول ها، سرماخوردی و آنفلونزا و حساسیت بیشترین علت مراجعه کنندگان به درمانگاه بوده است و بعد از آنها انواع شکستگی ها، دردهای کلیوی و ... می باشد.
سرپرست درمانگاه دارالشفاء حضرت معصومه (س) تأکید کرد: باتوجه به وجود پزشکان مجرب در این درمانگاه چندین عمل سرپایی هم انجام گرفته است که خداروشکر با تمهیداتی که صورت گرفته مشکل خاصی به وجود نیامده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم میزبانی موکب اهالی قم المقدسه از زائران اربعین در شهر کربلا را بسیار بجا و خوب ارزیابی کرد و گفت: برپایی موکب هایی مانند موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا علاوه بر اینکه حوائج زائران را تأمین می کند باعث می شود که زائران سختی کمتری بکشند و رغبت بیشتری برای حضور در این همایش عظیم داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی با بیان اینکه وجود سیدالشهدا در ایران یا عراق خلاصه نمی شود، بلکه وجود ایشان جهانی است و همین محور مشترک بین ایران و عراق قرار گرفته و قلب ها را به هم نزدیک کرده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه پیاده روی عظیم اربعین ویژگی های بی شماری دارد اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های این همایش با عظمت، ساخته شدن انسان است، وقتی انسان پا در این راه می گذارد و این سختی ها را می چشد آرام آرام حجاب ظلمت از فکر و نگاهش کنار می رود.
روحانی ادامه داد: بزرگترین اجتماع شیعیان با همگی سادگی هایش کاملاً مردمی و با عشق اداره می شود؛ البته این موضوع نباید مانع از این شود که دولت ها وظایف خودشان را فراموش کنند و انجام ندهند.
وی با اشاره به فعالیت های موکب اهالی قم المقدسه تاکید کرد: فعالیت های این موکب بسیار بجا و خوب است، گاهی اوقات زوار زبان بلد نیستند به سختی می افتند و اینکه مردم قم و همچنین شهرهای دیگر ، موکب هایی برپا کنند که رفع حوائج مردم شود، اولاً زائر به سختی کمتری می افتد و ثانیاً رغبت مردم به این سفر بیشتر می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم به ضرورت فعالیت های فرهنگی در این موکب ها اشاره کرد و گفت: اگر مجالس عزاداری، سخنرانی و مداحی برای زائران درنظر گرفته شود بیشتر از فرصت حضور در شهر کربلا می توان بهره برد.
وی با بیان اینکه میزبانی برادران عراقی نباید تحت الشعاع قرار گیرد اظهار کرد: حرمت میزبان باید نگاه داشته شود و در استفاده از موارد مصرفی و غذایی صرفه جویی را در نظر گرفت که اسراف نشود.
روحانی تأکید کرد: با توجه به اینکه خیلی از زائران اربعین به شهر مقدس قم می آیند و این استان در شاهراه 17 استان وجود دارد، بسیار ضروری است که مواکبی در قم نیز بوجود آید تا زائران اربعینی در ایران نیز از آسایش برخوردار باشند.
وی ادامه داد: امسال در قم موکب هایی با همکاری برخی سازمانها به ویژه سپاه ایجاد شد که در سال های آینده تعدادش بیشتر شود تا قم میزبان خوبی برای زائران اربعین باشد.
روحانی با بیان اینکه میزبانی زائر امام حسین در قم، اگر افضل از میزبانی در کربلا نباشد کمتر نیست، خاطر نشان کرد: اگر خوب برنامه ریزی کنیم تمام مساجد قم، علاوه بر مصلی قدس می توانند میزبان زائران اربعین در قم باشند.
captcha