نگاهی بر اهم رویدادهای قرآنی هفته‌ای که گذشت
کد خبر: 3548649
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

نگاهی بر اهم رویدادهای قرآنی هفته‌ای که گذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: این هفته که گذشت با اخبار قرآنی چون ورود نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات قرآن بانوان کشور امارات، مشخص شدن میزبانی سومین جشنواره وقف و تلاوت و برپایی دهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی همراه بود.

رویدادهای قرآنی ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ای که گذشت با اخبار قرآنی چون بازگشت نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات  بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات متحده عربی و کسب رتبه دهم، گزارشی از اجراهای کاروان قرآنی کشورمان طی ایام پیاده‌روی اربعین در موکب‌ها، انتشار خبر زمان برپایی دهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی، برپایی دوره‌های پودمانی قرآنی در دانشکده علوم و فنون قرآن تهران و... همراه بود.
کسب رتبه دهم در مسابقات قرآن دبی
حنانه خلفی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات متحده عربی موسوم به مسابقات «شیخة‌ فاطمه بنت مبارک» در حالی طی هفته گذشته به ایران بازگشت که رتبه دهم را در رشته حفظ کل و در میان شرکت‌کنندگان از 70 کشور جهان به خود اختصاص داد.
حضور کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عتبات عالیات
همراهی کاروان قرآنی کشورمان در مراسم پیاده‌روی اربعین همراه با اجرای برنامه‌های قرآنی، اذان، مناجات‌خوانی و برنامه‌های متنوعی دیگر در میان موکب‌ها بود که از جمله برنامه‌ها می‌توان به ویژه‌برنامه «گرامیداشت شهدای مدافع حرم» با حضور پرشور جوانان و نوجوانان ایرانی بود.
اعلام اسامی مؤسسات مجری «طرح ملی تلاوت» در خراسان رضوی
ثبت‌ نام طرح ملی تلاوت در استان خراسان رضوی آغاز شد و تا دهم آذرماه ادامه دارد و سپس آزمون ورودی از شرکت‌کنندگان اخذ شده و ۲۰ آذرماه دوره‌های آموزش طرح ملی تلاوت با حضور علاقه‌مندان برپا می‌شود.   
همچنین با توجه به اینکه مؤسسات این استان از ظرفیت و توانمندی بالایی در اجرای این طرح برخوردار هستند، مؤسسات شهرهایی چون مشهد، کاشمر، سبزوار، تربیت حیدریه، خواف، سرخس در اجرای طرح ملی تلاوت اعلام آمادگی کرده‌اند و اسامی مؤسسات که در این طرح مشارکت دارند اعلام شد.
برگزاری دهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر از برپایی دهمین دوره ارزیابی و انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و کشورهای اسلامی داد و گفت: دوره فوق با همکاری کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
همچنین مقرر شده است، این دوره با حضور ۳۸ نفر از قاریان و حافظان رتبه‌های ممتاز و عالی مسابقات سراسری قرآن در بخش بزرگسالان و رتبه‌های برتر دانش‌آموزی برپا خواهد شد.
برگزاری دوره‌های پودمانی در دانشکده علوم و فنون قرآن تهران
به همت آموزشکده عمومی قرآن و حدیث، دوره‌های پودمانی قرآن کریم شامل دوره‌های قرائت قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، علوم قرآن و حدیث، قرآن و تعلیم و تربیت و قرآن و مهارت‌های زندگی از آذرماه در محل دانشکده علوم و فنون قرآن تهران وابسته به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در حال برگزاری است.
اعلام زمان برپایی آخرین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی»
آخرین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» به صورت همزمان در سراسر کشور ۱۲ آذرماه برگزار می ‌شود. نام‌نویسی در این مسابقات از ۱۵ خردادماه امسال از طریق سایت دارالقرآن آغاز شد و همزمان با پایان تیرماه به اتمام رسید. همچنین در مدت زمان تعیین شده بیش از ۱۰ هزار نفر برای شرکت در مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» اعلام آمادگی کردند.
آستان امامزاده حسن(ع)؛ سومین جشنواره وقف و تلاوت
همزمان با هفته وقف سومین جشنواره وقف و تلاوت با حضور ۱۰ نفر از قاریان ممتاز و بین‌المللی چون سعید پرویزی، علی قاسم آبادی، مسعود نوری، محسن قاسمی، علی خشنود، عباس حسنی، حمید شیخ زاده، مجتبی محمدبیگی، هادی موحد امین و محمدحسن موحدی در آستان مقدس امامزاده حسن‌(ع) برگزار می‌شود.
پیام‌های مسئولان قرآنی کشور در پی درگذشت مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی
براین اساس و در پی درگذشت مداح شهیر اردبیلی مرحوم موذن زاده اردبیلی، پیام‌هایی به صورت جداگانه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، شورای عالی قرآن صادر شد.
آغاز جلسات کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر در سازمان دارالقرآن
جلسات کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم از دوم آذرماه با موضوع برنامه‌ریزی لازم برای مکاتبه و ارسال آئین‌نامه اجرایی و آغاز فعالیت استان‌ها در محل این سازمان آغاز شد. لازم بذکراست، کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر یکی از کمیته‌های ستاد اجرایی دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
برپایی نخستین مسابقه «اندیشه در قرآن» در لواسانات و رودبار قصران
اولین دوره مسابقه مفاهیم قرآن با نام «اندیشه در قرآن» و با محوریت سوره مبارکه «حجرات» از پنجم آذر تا اول دی در شهرستان لواسانات و رودبار قصران برگزار می‌شود.  همچنین زمان قرعه‌کشی این مسابقه نیز جمعه، ۱۰ دی‌ماه ساعت ۱۰ در محل مصلای شهرستان لواسان خواهد بود.

قهرمان نخستین دوره لیگ حافظان قرآن مشخص شد

مراسم اختتامیه اولین دوره لیگ حافظان قرآن کریم ویژه بانوان استان مازندران عصر روز پنجشنبه، چهارم آذرماه از ساعت ۱۵ در محل سالن برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران برگزار و تیم صاحب‌الزمان(عج) شهرستان ساری، قهرمان اولین دوره لیگ حافظان قرآن کریم استان مازندران شد.
captcha