توسعه کشور نیازمند شفافیت اقتصادی است
کد خبر: 3549770
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
عطاالله حکیمی:

توسعه کشور نیازمند شفافیت اقتصادی است

گروه اقتصاد: یک نماینده سابق مجلس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه در هر کشوری، شفافیت مالی و اقتصادی است و به دلیل اهمیت این موضوع است که مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت مبارزه با فساد مالی تأکید می‌کنند.

عطاالله حکیمی، نماینده مردم رودبار در مجلس نهم شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت شفافیت مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: ‌متأسفانه مشکلاتی که اختلاس‌ها و رانت‌ها در چند سال اخیر ایجاد کرده، باعث ایجاد برخی بی‌اعتمادی‌ها در اذهان عمومی شده است و مقام معظم رهبری هم به موقع بر ضرورت مبارزه با این مسائل تأکید کردند و هشدارهای لازم را دادند.
وی افزود: نکته دیگر این است که عدم شفافیت مالی، تمام اقتصاد ما را به مخاطره انداخته است. یکی از مهمترین اقداماتی که در کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود، شفافیت مالی اقتصادی است و این شفافیت، نه صرفا در بخش اقتصادی، بلکه باید در همه ابعاد و از جمله در مسائل مالی سیاستمداران رعایت شود.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: البته کسانی‌که وارد عرصه سیاست می‌شوند باید تمام فعالیت‌های مالی خود را شفاف کنند و این امر، نه تنها به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه به نفع خود آنان هم هست.

حکیمی اظهار کرد: بنده آدم بدبینی نیستم اما شفافیت نیازمند عزم ملی است و تا این شفافیت در اقتصاد ما حاکم نشود، نه در اقتصاد اتفاقی رخ خواهد داد و نه اینکه شفافیتی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی سیاستمداران رخ می‌دهد.
وی افزود: ما هم همانند بسیاری از کشورهای دنیا که سال‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که دولت نمی‌تواند متولی اقتصاد باشد و باید اقتصاد به مردم واگذار شود، باید به سمت حمایت از اقتصاد مردمی برویم. حضرت امام(ره) فرمودند اموراتی که مردم توان اداره آن را دارند را به مردم واگذار کنید و مقام معظم رهبری هم بارها از سرمایه‌گذاران حمایت کرده‌اند.
این نماینده سابق مجلس یادآور شد: افرادی که دارای سرمایه هستند و می‌توانند در بخش‌های تولیدی و صنعتی، ریسک کرده و سرمایه‌گذاری کنند، همیشه قابل تکریم بوده و هستند و مقام معظم رهبری هم بارها از آنها تکریم کرده‌اند اما همانگونه که عرض کردم هنوز این شفافیت مالی ایجاد نشده و ریسک سرمایه‌گذاری بالاست.
حکیمی در پایان گفت: ‌تا این زیرساخت در اقتصاد ما فراهم نشود، هیچ سرمایه‌گذاری در شرایطی که عدم اطمینان وجود دارد، حاضر به ریسک نخواهد شد و به همین دلیل، ما از جمله کشورهایی هستیم که در چند سال گذشته شاهد خروج سرمایه‌ها از کشور بوده‌ایم.
captcha