دوره تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در قم در حال برگزاری است
کد خبر: 3549852
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

دوره تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در قم در حال برگزاری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: صد و هفتاد و سومین دوره تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم تا پایان هفته، 11 آذرماه در قم در حال برپایی است.

فوری///دوره تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در قم در حال برگزاری است
سیدعباس مهندسی، مدیر مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با تأکید بر اینکه هر هفته دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم از سوی این مرکز ویژه هر یک از استان‌ها در حال برپایی است، گفت:دوره 173 تربیت مربی حفظ قرآن ویژه تعدادی از طلاب استان مازندران و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اوقاف در حال برپایی است.
وی با اشاره به اینکه همچنین تعدادی از مربیان از سوی اداره‌کل اوقاف استان‌ها نیز در این آزمون حضور دارند، بیان کرد: این دوره به صورت هفتگی با حضور حدود 80 نفر برپا می‌شود که در دوره فعلی حدود 70 متقاضی حضور دارند.
مهندسی ضمن بیان اینکه هفته آینده دوره تربیت مربی حفظ ویژه بانوان تشکیل می‌شود، اظهار کرد:  این دوره‌ها به صورت یک هفته کامل است، به گونه‌ای که متقاضیان از هر استان روز جمعه، وارد قم می‌شوند و آزمن ورودی حفظ،  تجوید، ترتیل  و وقف و ابتدا از آنها اخذ می‌شود.
وی تصریح کرد: شنبه صبح کلاس‌های آموزشی آغاز می‌شود که تا پنج‌شنبه ادامه دارد و آزمون کتبی دوره و کارگاه‌های عملی تدریس نیز آخر دوره اخذ می‌شود.
مدیر مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم بیان کرد: از سال 91 تاکنون 173 دوره تربیت مربی حفظ برگزار شد که طی این دوره‌ها حدود هفت هزار نفر مربی حفظ برای کل کشور از همه استان‌ها و شهرها تربیت شد.
وی اضافه کرد: طی این چهار سال 20 دوره تربیت مربی تکمیلی از ممتازین دوره‌های مقدماتی برپا شد. همچنین دوره تربیت مدرس هم ویژه افراد خاص و مربیان توانمند که خودشان قابلیت برپایی دوره تربیت مربی را داشته‌اند، به مدت چهار ماه در حال برپایی است.
مهندسی تصریح کرد: این دوره به مدت چهار ماه ویژه مربیان بانوی توانمند استان قم و با حضور بیش از 20  مربیان حفظ استان قم در حال تشکیل است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۹:۲۰
0
0
برپایی این دوره‌ها باعث ترویج بهتر قرآن می‌شود
captcha