اعتراض نمایندگان خوزستان در مجلس به انتقال آب
کد خبر: 3550876
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
در حین سخنرانی رئیس جمهور صورت گرفت؛

اعتراض نمایندگان خوزستان در مجلس به انتقال آب

گروه سیاسی: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحیح نیست برای آبادی یک استان، استان دیگری نابود شود، گفت: انتقال آب فقط برای آب شرب نیست و میزان انتقال آب گواه این مسئله است که آب برای مصارف دیگر منتقل می‌شود و تنها برای مصرف شرب نیست اما حتی اگر برای مصرف آب شرب نیز باشد، نمی‌توان یک استان را از آب شرب بی‌بهره کرد تا به استانی دیگر آب شرب رساند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از ایسنا خوزستان، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دفتر ریاست جمهور طی نامه‌ای به وزیر نیرو دستور داد تا به تامین اعتبار انتقال آب و بحث ساخت تونل بپردازد؛ این بدین معنی است کههمه در دولت برای بحث انتقال آب بسیج شده‌اند و این نامه آنچنان پر رنگ و واضح است که جای شبه و تردیدی برای کسی نمی‌گذارد.

وی افزود: بر این اساس امروز وقتی که آقای روحانی به مجلس آمد، قبل از شروع جلسه نامه‌ای در 7 صفحه تقدیم ایشان شد که براساس مطالعات و گزارشات مرکز پژوهشی‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده بود که کارشناسان این مرکز به این نتیجه رسیده‌اند که این کارها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

نماینده اهواز ادامه‌داد: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خوزستانی نیستند که بتوان گفت از روی غرض‌ورزی این نامه را نوشته‌اند و نامه اعتراض به رییس‌جمهورجهت اعتراض به نامه دفتر رییس‌جمهوری جهت تامین اعتبار انتقال آب نوشته شد.

ساری عنوان‌کرد: در ابتدای حضور آقای روحانی در مجلس با ایشان و همراهانشان در این زمینه صحبت شد اما عده‌ای اعلام می‌کردند که در جریان نیستند ‌یا موضوع را رد می‌کردند اما وقتی با اصل نامه مواجه شدند، ‌مساله را تایید کردند و به همین علت مجمع نمایندگان استان به صورت یکپارچه از ریاست جمهوری خواستند که نسبت به این نامه در حال طی کردن مراحل قانونی خود است، ‌دستور لغو دهند اما رییس‌جمهور سعی کرد با جواب‌های کاملا دیپلماتیک‌ به نمایندگان پاسخو به نوعی خواستفضا راتغییر دهدتا بعدا روی موضوع فکر کند که چگونه جواب دهد.

وی با بیان این‌که صحیح نیست برای آبادی یک استان، استان دیگری نابود شود، خاطرنشان‌کرد: انتقال آب فقط برای آب شرب نیست و میزان انتقال آب گواه این مساله است که آب برای مصارف دیگر منتقل می‌شود و تنها برای مصرف شب نیست اما حتی اگر برای مصرف آب شرب نیز باشد، نمی‌توان یک استان را از آب شرب بی‌بهره کرد تا به استانی دیگر آب شرب رساند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مجموع نمایندگان خوزستان در مجلس دیدند که با یک پاسخ مناسب از سوی رییس جمهوری مواجه نشدند در زمان صحبت‌های رییس جمهور، از پشت تریبون ‌خود بلند شده و صحبت‌های رییس جمهور را قطع کردند و با توجه به این موضوع آقای روحانی برای چند دقیقه ساکت شدند.

ساری افزود: آقای لاریجانی نیز از نمایندگان استان خواست تا به تجمع خود پایان دهند اما نمایندگان به ریاست مجلس اعلام کردند که اگر شما بر حل شدن قضیه کمک کنید،‌ قطعا نمایندگان بر سر جای خود می‌نشینند.

وی ادامه‌داد: ما به دنبال آن نیستیم که فقط صدایمان را در مجلس بلند کنیم و اگر صدای ما در مجلس بلند شود ‌این صدا، صدای فریاد ملت خوزستان است و می‌خواهیمبا افرادی که دردولت دوست دارند کشور رابا این طرح‌ها،به صورت بخشی اداره کنند، مخالفت می‌کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان‌کرد: انتظار داریم استاندار خوزستان در این زمینه پیش‌قدم باشند و به عنوان مقام عالی دولت در استان پیش از دیگران اقدام لازم را انجام دهد. استاندار خوزستان باید این مساله را برای به آقای روحانی توجیح می‌کرد که در بحث انتقال آب چه اتفاقی در حال رخ دادن است تا با آن مخالفت شود.

ساری یادآورشد: در این زمینه انتظار داشتیم که استاندار زودتر از نمایندگان استان اقدام می‌کرد نه این‌که کار به جایی برسد که طی مراسمی به این شکل نمایندگان اعتراض خود را به گوش دولت برسانند تا حق مردم احقاق شود.

یادآور می شود، تعدادی از نمایندگان خوزستان امروز در جریان تقدیم لایحه بودجه 96 کل کشور در مجلس،سخنان رئیس جمهور را دراعتراض به انتقال آب قطع کردند که با تذکرعلی لاریجانی رئیس مجلس و وساطت تعدادی از نمایندگان رئیس جمهور سخنان خود را از سر گرفت.

captcha