تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بیشتر طرح «کمیته صیانت از فعالان قرآنی»
کد خبر: 3550880
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بیشتر طرح «کمیته صیانت از فعالان قرآنی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه سی و چهارم شورای توسعه فرهنگ قرآنی که قرار بود بحث تشکیل کمیته صیانت از فعالان قرآنی مورد بررسی قرار گیرد، مقرر شد با توجه به اهمیت دستور جلسه، ابعاد مختلف موضوع توسط کمیته‌ای هفت نفره مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در جلسات آتی شورا ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته، 13 آذرماه با حضور رئیس و برخی از اعضای این شورا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه که قرار بود سه موضوع  و از جمله طرح تشکیل کمیته صیانت از فعالان قرآنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، به بحث بررسی عضویت سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی پرداخته شد.
پس از بحث و گفت‌وگوی موافقان و مخالفان عضویت این سازمان در کمیسیون مذکور، مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه ضمن تهیه پیش‌نویس ملاک‌ها و شرایط عضویت در شورا و کمیسیون‌ها، موضوع عضویت سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون فوق با حضور نماینده این سازمان در جلسات آتی شورا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گیرد.
دستور نخست جلسه، ادامه بررسی پیش نویس سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم کشور بود که پیش از این در سه جلسه شورا برخی مفاد و بندهای آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود.
در این جلسه مقرر شد پیش‌نویس این سند جهت بازبینی با ملاحظه لوازم اجرایی سند و اتقان در آمار کمّی منقول در آن و ضرورت بر تأکید نقش نهادهای مردمی و مؤسسات مردمی، مختصر شدن سند خصوصاً بخش اقدامات آن و ناظر به واقعیت بودن و عملیاتی بودن، مجدداً به کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم عودت شود.
دستور دوم این جلسه بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه کمیته صیانت از فعالان قرآنی کشور بود که پس از بررسی ابعاد مختلف و تصویب کلیت موضوع، مقرر شد با توجه به اهمیت دستور، ابعاد مختلف موضوع توسط کمیته‌ای هفت نفره مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در جلسات آتی شورا ارائه شود.
همچنین جهت رفع مشکلات بیمه فعالان قرآنی تدابیری اتخاذ شد که گزارش این اقدامات در جلسات آتی شورا ارائه می‌شود.
یادآور می‌شود در این جلسه نیز هیچ کدام از وزرای عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور نداشتند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير آموزش و پرورش،‌ وزير ورزش و جوانان، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،‌ وزير علوم، تحقيقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان از جمله اعضای دولتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند که در جلسه دیروز حضور نداشتند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۰۹:۱۷
0
0
باید تشکیل کمیته با برنامه ریزی و نظارت دقیق صورت گیرد
captcha