راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن در همدان
کد خبر: 3551809
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن در همدان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی اظهار داشت: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در آستان امامزاده عبد‌الله(ع) به منظور ترویج فرهنگ قرآنی ایجاد می‌شود و در این راستا 5 نفر از اساتید حفظ قرآن برای آموزش قرآن کریم با حافظان قرآن و قرآن‌آموزان در این مرکز مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه ثبت نام در مرکز مجازی حفظ قرآن کریم به صورت مجازی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر 150 نفر در مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ثبت نام کردند و در آینده نیز برقراری کلاس‌های حفظ حضوری قرآن را در دستور کار داریم.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه حفظ قرآن باید با بصیرت‌افزایی همراه باشد گفت: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید مردمی شود و برای ترویج امور قرآنی باید خلاقیت و ابزار جدید به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 7 وقف جدید در شهرستان همدان به ثبت رسیده است بیان کرد: چهار مورد از این موقوفات انتفاعی برای حسینیه و مسجد و سه مورد منفعتی شامل 2.5 دانگ از دو باب مغازه و یک واحد مسکونی در قهاوند بوده است.
حسینی از وقف به عنوان بهترین راه برای رسیدن به رستگاری یاد کرد و افزود: وقف لازم نیست که موقوفه‌ای بزرگ باشد گاهی یک قرآن، کتاب و زمانی را در هر شغلی که هستید می‌تواند وقف باشد.
وی با بیان اینکه 120 زوج در مسکن زوج‌های جوان اوقاف مستقر هستند عنوان کرد: اسکان در این مجتمع 120 واحدی دارای شرایطی است به طوری که برای دادن مسکن به زوج‌های جوان از تاریخ عقد آنها نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد و این زوج‌ها باید از 6 دستگاه بنیاد نخبگان، معاونت جوانان، بهزیستی، کمیته امداد، حوزه علمیه و بنیاد شهید معرفی‌نامه بیاورند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه سن زوج نباید بیشتر از 55 سال باشد افزود: ابتدا با زوج‌ها قرار داد یک ساله منعقد شده و در صورت رضایتمندی قرارداد آنها یکسال دیگر تمدید می‌شود.
وی در رابطه با مطالبات اوقاف اظهار داشت: بدهی‌های سررسید شده اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان حدود 410 میلیون تومان از اشخاص حقیقی و مردم است و میزان مطالبه اوقاف از دستگاه‌های دولتی به غیر از طلب مسکن مهر حدود 70 میلیون تومان برآورد شده است.
حسینی هفته وقف را فرصتی مناسب برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه دانست و گفت: اوقاف یک دستگاه مذهبی است و در راستای مطالبات اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) گام بر می‌دارد.
وی با بیان اینکه تمامی املاک در اختیار سازمان اوقاف، وقفی است تصریح کرد: مطالبات موقوفات از دستگاه‌های اجرایی یکی از مطالبات به‌حق سازمان اوقاف در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان مطالبه حق و حقوق موقوفات را وظیفه شرعی و قانونی سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: اوقاف برای اجرای امینانه نیت واقف نیاز به دریافت مطالبات موقوفات دارد.
وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق وقف باید به درستی انجام شود، گفت: همه افرادی که به نحوی با موقوفات سروکار دارند، باید حقوق وقف را به درستی پرداخت کنند چرا که وقف مختص به شخص خاصی نیست و پرداخت حق موقوفه سبب آمدن خیر و برکت به زندگی می‌شود.

captcha