لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در راستای توسعه صنعت حلال
کد خبر: 3551882
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
حسین گروسی تأکید کرد:

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در راستای توسعه صنعت حلال

گروه اقتصاد: نماینده سابق مجلس عنوان کرد: امروزه نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از غیرمسلمانان هم به دنبال استفاده از صنایع حلال هستند و این فرصت خوبی برای کسب سود است؛ بنابراین باید با استفاده از فناوری‌های نوین بتوانیم در راستای توسعه صنعت حلال گام برداریم.

حسین گروسی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بحث درباره نقش حوزه صنعت و معدن در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: هر کشوری دارای مزایایی است و جمهوری اسلامی ایران از چند بخش دارای مزیت است که یکی از آنها در بخش معدن و از جمله معادن سنگ ساختمانی و تزئینی و سنگ آهن است.
وجود چهار میلیارد تن ذخایر شناخته شده معدنی در کشور
وی ادامه داد: ما چهار میلیارد تُن ذخایر شناخته شده در کشور داریم و این نشان می‌دهد از لحاظ معدنی دارای پتانسیل‌های خوبی بوده و باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و از خام‌فروشی اجتناب کنیم. رهبر معظم انقلاب هم تأکید بسیاری بر این مسئله در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.


عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با این اوصاف، ذخایر زیرزمینی ما از سنگ و فلزات گرفته تا نفت و گاز، ذخایر کشور هستند و باید در این راستا با درنظر گرفتن منافع ملی، ارزش افزوده ایجاد کنیم و ضمن توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی همانند استقلال، آزادی و تمامیت ارضی، در راستای منافع ملی گام برداریم.
وجود نیروی انسانی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن
گروسی ادامه داد: در این راستا لازم است سیاست‌های کاری را با کشورهای دیگر برقرار کنیم و امیدواریم دیگر کشورها هم چنین رویکردی داشته باشند. بنابراین چنین فرصت خوبی برای کشور ما وجود دارد و از همه مهم‌تر، نیروی انسانی لازم را هم دارا هستیم و می‌توانیم از تحولات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم به نفع کشور استفاده کنیم.
این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: با تمسک به آموزه‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی و سیره ائمه(ع) قطعا می‌توانیم عزت و اقتدار کشور را روز به روز در دنیا بیشتر کرده و از منابع اقتصادی، استفاده بهینه داشته باشیم.
لزوم توجه بیشتر به صنعت و گردشگری حلال
گروسی همچنین درباره وضعیت موفقیت کشور در توسعه صنایع حلال و صادرات آن برای مسلمانان سایر کشورها اظهار کرد: امروزه نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از غیرمسلمانان هم به دنبال استفاده از غذای حلال هستند و این فرصت خوبی برای کسب سود است؛ بنابراین باید با استفاده از فناوری‌های نوین بتوانیم در راستای توسعه صنعت حلال گام برداریم.
عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن کشور ادامه داد: امروزه علاوه بر غذای حلال، بسیاری از گردشگران به دنبال توسعه گردشگری حلال هم هستند و برخی همسایگان ما همانند ترکیه در این عرصه، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند؛ بنابراین ما هم باید چنین رویکردی داشته باشیم.
وی در پایان گفت: ما یکی از ده کشور دارای جاذبه‌های گردشگری هستیم و اگر در توسعه صنعت و گردشگری حلال، به فعالیت گسترده بپردازیم، با توجه به نیاز کشور ما برای ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و شغلی، گامی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته‌ایم.
captcha