11 تا 17 دی ماه؛ برگزاری هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3551990
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
سلیمی خبر داد:

11 تا 17 دی ماه؛ برگزاری هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه جامعه: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظی (ع) با اشاره به برگزاری هفته بزرگداشت ولادت آن حضرت از 11 تا 17 دی ماه، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعضای ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام با آیت‌الله محمدی ری‌شهری دیدار کردند. در این دیدار خادم القرآن عباس سلیمی با اشاره به اینكه در سال‌های گذشته مشاركت سازمان‌ها، مدیران و مسئولان شهر ری، نهادها و هیئت‌های مذهبی باعث گسترش نسبی این مناسبت مهم شد، گفت: با توجه به اینكه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام منحصر به مردم شهید پرور و ولایتمدار ری نیست و یك شخصیت هدایتگر برای جهان اسلام و مكتب تشیع است، باید دیدگاه‌ها و بیانات و سیره و معارف آن حضرت را به نحو مقتضی گسترش دهیم به حاكمیت و ترویج سبك زندگی اسلامی كمك نمائیم.

آغاز هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) از 11 دی ماه

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام افزود: برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السلام با برگزاری محفل انس با قرآن كریم در روز 11 دی ماه آغاز می‌شود و مربیان و اساتید طراز اول قرآنی كشور به صورت داوطلبانه و افتخاری طی این هفته در هفت مسجد شهر ری به برگزاری مراسم ویژه قرآنی اقدام می‌كنند و نیز عیادت از بیماران بستری در بیمارستان رازی شهر ری نیز از دیگر اقدامات روز اول هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم است كه توسط خادمان آستان انجام خواهد‌شد.

وی در خصوص برنامه‌های دومین روز از هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: تولیت آستان با علمای شهرستان ری دیدار خواهند‌ كرد و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان هفتم تیر و جشن میلاد ویژه شكوفه‌های قرآنی توسط مركز آموزش قرآن برگزار می‌شود. محفل قرآنی دیگری نیز در خاورشهر محمود آباد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ادامه داد: در سومین روز از هفته بزرگداشت ولادت آن حضرت، خدمتگزاران و كاركنان حرم مطهر با تولیت آستان مقدس دیدار خواهند داشت تا رهنمودهای لازم را برای برنامه‌های یك سال آینده آستان را دریافت كنند و نیز عیادت از بیماران بستری در بیمارستان فیروز‌آبادی از برنامه‌های بعدی همین روز است و آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به همراه جمع‌خوانی خدام نیز در همین روز صورت می‌گیرد.

توزیع 12 هزار وعده غذایی میان زائران حضرت عبدالعظیم(ع)

وی در خصوص ویژه برنامه‌‌های شب ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) عنوان كرد: این ویژه برنامه نقطه عطف برنامه‌های این هفته خواهد بود كه شامل تلاوت قرآن، جمع‌خوانی خدام، قرائت زیارت‌نامه حضرت، مدیحه‌سرایی، سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و پذیرایی از زائران است. در این روز تلاش می‌شود 12 هزار وعده غذایی بین زائران توزیع شود. كرسی تلاوت ویژه بانوان و برگزاری محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های این روز است.

ویزیت رایگان بیماران در روز میلاد حضرت عبدالعظیم ع)

خادم القرآن عباس سلیمی افزود: روز سه‌شنبه دارالشفای كوثر در كلینیك‌های عمومی، تخصصی خود از مراجعان ویزیت رایگان به عمل می‌آورد و موزه آستان نیز به صورت رایگان در خدمت علاقه‌مندان است و برنامه های دیگر از جمله، بازدید عمومی از مخزن كتابخانه و نیز تخفیف 50 درصدی برای بازدید از آسمان‌نما، مراسم جشن تكلیف باشكوه دانش‌آموزان در روز میلاد، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان آیت‌الله كاشانی، جمع‌خوانی ویژه خدام در صحن مطهر و بازدید رایگان از مركز نجوم در این روز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های روز چهارشنبه 15 دی ماه گفت: عیادت از بیماران بستری در آسایشگاه كهریزك، برگزاری محفل انس با قرآن در یكی دیگر از مساجد شهرستان ری و برنامه بزرگداشت فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله بافقی در این روز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم اعلام كرد: روز پنج‌شنبه 16 دی ماه مراسم گل‌افشانی و عطر افشانی قبور شهدای مدفون در حرم و برنامه گرامی‌داشت شهدای مدفون در آستان و شهدای مدافع حرم در تالار شیخ‌صدوق (ره) برگزار می‌شود ضمن اینكه محفل انس با قرآن دیگری در یكی از شهرستان‌های ری برگزار خواهد شد و در روز پایانی هفته گرامی‌داشت میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام كه مصادف با روز جمعه 17 دی ماه است، محفل ویژه قرآنی در شب ولادت امام حسین عسكری(ع) خواهیم داشت كه با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی برگزار می‌شود و به این ترتیب برنامه‌های مناسبتی این هفته به پایان می‌رسد.

برگزاری مسابقه حفظ پیام و نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم

خادم القرآن عباس سلیمی با اعلام این مطلب كه علاوه بر برنامه‌های ذكر شده به صورت روزانه در طول هفته برنامه‌های دیگری نیز برگزار خواهد شد، گفت: مسابقه حفظ پیام و نامه امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، برپایی نمایشگاه فرهنگی فرشتگان زائر، برگزاری مسابقه فرهنگی ثواب زیارت، اجرای طرح به شكرانه كریم، معرفی آن حضرت و بیان روایت‌های نقل شده از حضرت بین فواصل نماز‌های جماعت در مساجد، برپایی نمایشگاه در ایستگاه‌های مترو، استقرار كیوسك‌ اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته میلاد در ایستگاه متروی امام خمینی(ره)، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در خیابان حرم، برگزاری مسابقه خاطره زیارت در شبكه اجتماعی اینستاگرام سایت آستان، برگزاری جلسه معرفت زیارت برای گروه‌های بازدیدی، برگزاری مسابقه از كتاب حكمت‌نامه حضرت از جمله برنامه‌های این هفته است.

برافراشتن پرچم حضرت سیدالشهدا(ع) بر گنبد آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

وی همچنین گفت: پرچم آستان حضرت سیدالشهدا علیه السلام در این هفته بر فراز گنبد آستان به اهتزاز در می‌آید و پرچم آستان حضرت عبدالعظیم نیز طی برنامه‌ای ویژه در برج میلاد به اهتزاز درخواهد آمد.

در ادامه این مراسم، مسئولان نهادهای مختلف عضو ستاد بزرگداشت هفته میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود پرداختند.

لازم به ذکر است: این دیدار با حضور نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان ری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه، جمالی پور فرماندار شهرستان ری و صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری برگزار شد.

captcha