28 هزار معلول، تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی
کد خبر: 3552113
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

28 هزار معلول، تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی در همایش روز معلول که در شهرستان خمین برگزار شد گفت: 28هزار معلول در استان مرکزی از خدمات این معاونت که حکم یک واحد حمایتی را دارد برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مرکزی، همایش گرامیداشت روز معلول، امروز چهارشنبه، 17 آذرماه با حضور مسئولان و معلولان شهرستان خمین، در سالن فرهنگسرای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
احمد حاج دایی، معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی در این همایش گفت: 28هزار معلول در استان مرکزی از خدمات این معاونت که حکم یک واحد حمایتی را دارد برخوردار هستند.
وی افزود: ما هرچه در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات در حوزه مشاوره قوی‌تر وارد صحنه شویم از بروز معلولیت‌های جسمی – حرکتی و ذهنی کاسته خواهد شد. از ابتدای طرح نهضت مسکن معلولان تعداد 2 هزار و 193 واحد مسکونی به مددجویان فاقد مسکن واگذار شده است.
حاج‌دایی با اشاره به پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد فرصت شغلی به معلولان اظهار کرد: 5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز امسال به مددجویان بهزیستی پرداخت شد.امروز دیدگاه بهزیستی استان‌ به سمت توانمندسازی معلولان با رویکرد اشتغال و کارآفرینی در جامعه هدف بهزیستی است.
وی گفت: تصویب طرح اخذ برگه مشاوره ژنتیک به منظور پیشگیری از معلولیت یکی از اقدامات مهم دولت برای کاهش معلولیت‌های ژنتیکی است. با تعاملاتی که با سازمان فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم مددجویان توانسته‌اند با معرفی نامه‌ای که از طرف سازمان بهزیستی صادر می‌شود، به طور رایگان از تسهیلات آموزشی بهره برده و از تسهیلات در زمینه ایجاد شغل بهره‌مند شوند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: حق بیمه کارفرمایی از دیگر مواردی است که زمینه اشتغال‌زایی در بهزیستی را فراهم می‌کند، و از تعداد 800 نفر حق بیمه پرداخت شده توسط بهزیستی 400 نفر معلول هستند.
وی با اشاره به کسب رتبه اول بهزیستی استان مرکزی در جلب مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: این اداره در شش ماهه اول امسال 7 میلیارد تومان کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی در بخش مشارکت‌های مردمی جذب کرده است. با توجه به طرح‌ها و خدمات بهزیستی و نبود بودجه لازم، خیرین می‌توانند در ارائه خدمات، این سازمان را یاری کنند.
به گزارش ایکنا؛ اسماعیل خانجانی رئیس بهزیستی خمین نیز در این همایش گفت: روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی برای  بازبینی اقدامات انجام شده در جهت احیای حق معلولان است.
وی افزود: معلولان برخلاف محدودیت‌های جسمی، شور زیستن را در پیکر جامعه می‌دمند و با خودباوری، ایمان و تلاش و عبور از خواستن به توانستن در عرصه‌های گوناگون اجتماعی ایفای نقش ‌می‌کنند. با همت و تلاش مضاعف همه دستگاه‌های اجرایی می‌توان زمینه‌های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی معلولان و استفاده بهینه از خدمات و فرصت‌های شغلی و اجتماعی به عنوان مطالبه بر حق معلولان را فراهم کرد.
یادآور می‌شود: در پایان این همایش از معلولان نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی و کارآفرینی تقدیر شد. شهرستان خمین دارای 2700 معلول جسمی و حرکتی است.
captcha