کم توجهی به اخلاق؛ خلأ موجود در اکوسیستم فرهنگی کشور
کد خبر: 3552295
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

کم توجهی به اخلاق؛ خلأ موجود در اکوسیستم فرهنگی کشور

گروه سیاسی: منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اکوسیستم فرهنگی کشور نوعی خلأ احساس می‌شود، کم‌توجهی به مسئله اخلاق را آسیب‌زا و علت این خلأ عنوان کرد.

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در اکوسیستم فرهنگی کشور خلأیی احساس می‌شود، گفت: این خلأ وقتی احساس شد که بین نسل جوان و نسل قدیم فاصله افتاد؛ نسلی که هنوز اکثر کرسی‌ها و جایگاه‌های حکومتی را در اختیار دارد و این فاصله در عصر انفجار اطلاعات و در عصری که دنیا به سرعت حرکت می‌کند، نگران‌کننده است.
وی افزود: امروز مراکز دینی و حتی روحانیت در بخش‌های مختلفی فعال هستند اما این خلأ همچنان وجود دارد در حالی که نسل جوان به دنبال یک پشتوانه اجتماعی دینی است تا به واسطه آن به آرامش برسد.
جلودارزاده با بیان اینکه وقتی نسبت به اخلاق جامعه غفلت صورت گیرد، این آسیب‌ها به وجود می‌آید، گفت: به عنوان کسی که حدود 58 سال سن دارد و دو نظام متفاوت را درک کرده و پناهگاهش مذهب بوده، عرض می‌کنم که نسل جوان ما امروز این خلأ را دارد.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به دغدغه‌های بزرگان دینی کشور گفت: زمانی استاد علامه جعفری فرمودند که من به رهبر معظم انقلاب گفته‌ام که از خلأ ایدئولوژیک جوانان می‌ترسم؛ بازی‌های سیاسی که بر سر قدرت شکل می‌گیرد و غفلت از ایدئولوژی نسل جوان باعث می‌شود که پایگاه فکری یک ملت بزرگ و تاریخی دچار خدشه و آسیب شود و مشکلات فساد اخلاقی مشاهده شود.
وی ادامه داد: برای اینکه «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ» شامل حال ما نشود باید تلاش کنیم که عملمان را اصلاح کنیم؛ اگر هرکس عمل خود را اصلاح کند و سعی کند وظیفه بندگی خود را به خوبی انجام دهد، می‌تواند گامی در این مسیر بردارد.
منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز با رهاشدگی درونی افراد مواجه هستیم،‌ گفت: الان وقت آن نیست که ما با مهندسی، دیگران را درست کنیم چون خودمان این مشکل ر ا داریم که گم شده‌ایم؛ اول باید خودمان را پیدا کنیم و از درون با پروردگار خودمان مرتبط شویم و صدای خودمان را به او برسانیم؛ باید بخواهیم و هدفمان فکر کردن و اندیشیدن و بندگی کردن و به خدا رسیدن باشد.
جلودارزاده تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به دستور و قانون و حتی فیلم و داستان کسی را مهندسی کنیم؛ هر کسی باید از درون خودش شروع کند و عامل باشد؛ این عامل بودن یک دنیا هدایت‌شدگی را هدیه می‌کند؛ همانطور که پیامبر اسلام(ص) یک نفر بود اما به دلیل اینکه خود عامل بودند همچنان بعد از 1400 سال منشأ خیر و برکت هستند و پس از ایشان، اولاد پیامبر هر یک با عمل خود در بین جامعه و برای آیندگان تأثیرگذار شدند.
این نماینده مجلس دهم افزود: اگر هر فردی تجلی افکار، گفتار و رفتار الهی باشد می‌تواند بیش از دیگران اثرگذاری داشته باشد؛ حال اگر این فرد، در جامعه مسئولیتی داشته باشد تأثیرش بیشتر است البته اگر مسئولی چنین نباشد باید به خدا پناه برد.
captcha