اصلاح معرفی گروه‌های مرجع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی
کد خبر: 3552388
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

اصلاح معرفی گروه‌های مرجع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی

گروه جامعه: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ورود این شورا به موضوع اصلاح در معرفی گروه‌های مرجع خبر داد و گفت: در قالب بیانات مقام معظم رهبری کمتر فرهنگ سازی صورت گرفته است و به شعار محدود شده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابلاغ سند خانواده از سوی مقام معظم رهبری و تأکید بر تقویت سبک زندگی اسلامی با تمسک به اصلاح رفتار گروه‌های مرجع اظهار کرد: مراکز فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و صدا سیما می‌توانند از بیشترین تأثیر در اصلاح معرفی گروه‌های مرجع برخودار باشند.

وی با بیان اینکه مقبول بودن نخبگان دینی، علمی، فرهنگی و هنری نزد مردم و تعیین آنان به عنوان گروه‌های مرجع به راحتی از سوی نهادهای فرهنگی صورت می‌گیرد تصریح کرد: وقتی در زمینی بکر بذر نکاریم سایرین به کاشت اقدام می‌کنند و ممکن است برداشت آنان متناسب با نیاز ما نباشد.

حجت‌الاسلام شاهمرادی عدم معرفی افراد شایسته و نمونه به عنوان گروه‌های مرجع از سوی نهادهای فرهنگی را سبب بروز و ظهور گرو‌ه‌هایی دانست که صرفا در میان مردم به سبب نوع فعالیتشان شهرت دارند اما در برخی موارد از شایستگی‌های لازم برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام شاهمرادی اصلاح معرفی گروه‌های مرجع را از وظایف شورای فرهنگ عمومی خواند و گفت: متاسفانه هیچ نهادی به این الگوسازی و اهمیت آن نزد خانواده‌ها و جوانان توجه نداشته است.

وی با اشاره به سرفصل‌هایی که در ابتدای هر سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان می‌شود گفت: در قالب بیانات معظم له کمتر فرهنگ سازی صورت گرفته و به شعار محدود شده‌ایم. یکی از خروجی‌های چنین غفلتی از بیایات رهبری ظهور و بروز گروه‌های مرجع فاقد صلاحیت می‌شود‌.

حجت‌الاسلام شاهمرادی از ورود شورای فرهنگ عمومی به موضوع اصلاح معرفی گروه‌های مرجع خبر داد و گفت: دستگا‌ه‌های فرهنگی در این زمینه می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند بدین ترتیب شورای فرهنگ عمومی این مهم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

captcha