تفسیر سوره حمد با رویکرد علوم انسانی خاتمه یافت
کد خبر: 3552398
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام بناری خبر داد:

تفسیر سوره حمد با رویکرد علوم انسانی خاتمه یافت

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) و مسئول طرح تفسیر قرآن با رویکرد علوم انسانی گفت: تفسیر سوره حمد با رویکرد علوم انسانی خاتمه یافته و پژوهش بر سور دیگر قرآن در دست انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بناری، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: کار تالیف تفسیر قرآن با رویکرد علوم انسانی که از چند سال قبل آغاز شده در حال انجام است.
وی افزود: تاکنون تفسیر سوره مبارکه حمد با این رویکرد خاتمه یافته است ولی هنوز منتشر نشده زیرا کارهای مرتبط با علوم انسانی دشواری و دقت زیادی را لازم دارد و باید با بررسی و چکش‌کاری‌های متقن و نقد دقیق وارد عرصه نشر شود.
بناری بیان کرد: بخش زیادی از سوره مبارکه بقره نیز با حضور متخصصانی از رشته‌های مختلف علوم انسانی با این رویکرد تفسیر شده است و بعد از تالیف آماده نشر خواهد شد.
وی درباره روند اجرای طرح تصریح کرد: براساس این طرح، جمعی از محققان رشته‌های مختلف اعم از روان‌شناسی، علوم تربیتی، جامعه‌شناسی، مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد و ... در جلسات متعددی به بررسی مفاد آیات با این رویکرد می‌پردازند.
وی عنوان کرد: بعد از تفسیر و شرح آیات، هر محقق نظر خود را از منظر علم مورد تخصصش و برداشت‌هایی که از آیات دارد، بیان می‌کند.
بناری تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اسلامی‌سازی علوم انسانی است که کارهای بسیار خوبی در این عرصه انجام شده است ولی نیازمند همت عمومی در حوزه هستیم و باید با صبر این مقوله دنبال شود.
captcha