پیشنهاد رئیس پلیس آگاهی برای استفاده از احادیث
کد خبر: 3552463
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

پیشنهاد رئیس پلیس آگاهی برای استفاده از احادیث

گروه جامعه: رئیس پلیس آگاهی کل کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی موثرترین فرهنگ در کاهش بی‌اخلاقی‌ها و جرائم است گفت: اگر به‌صورت پلکانی احادیث، روایات‌ و مباحث اخلاقی را در مناطقی که آسیب در آنها بیشتر رخ می‌دهد استفاده کنیم خیلی از مشکلاتمان ‌حل می‌شود.

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی کل کشور در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت پرداختن به وضعیت امنیت اخلاقی جامعه اظهار کرد: امروز در جامعه اسلامی ما آنچه که بسیار اهمیت دارد و لازم است در بخش‌های مختلف جامعه بررسی، ترویج و به آن پرداخته شود مبحث اخلاقیات است.

وی ادامه داد: پایه همه رفتارهایی که ما انجام می‌دهیم، نشان دهنده ذات انسان‌ها، پرورشی که پیدا کرده‌اند و تربیتی است که آنها در خانواده داشته‌ و با آن رشد کرده‌اند؛ لذا پرداختن به مباحث اخلاقی، ارتباط بین انسان‌ها و ارتباط عاطفی که امروز بین جوانان در کشور برقرار شده است بسیار با اهمیت و در کاهش ناهنجاری‌ها موثر است.

مقیمی افزود: بسیاری از مواقع وجود دارد که ما برخی از ناهنجاری‌ها را به بداخلاقی‌ و یا بی‌اخلاقی‌ها نسبت می‌دهیم، اما باید دید ما برای ایجاد اخلاق و کاهش این موضوعات در جامعه اسلامی چه کاری کرده‌ایم. زمانی که مواد مخدر و معتادین زیاد می‌شوند و آمار معتادین ولگرد بالا می‌رود، قاعدتا آمار سرقت‌های خورد هم بالا می‌رود.

رئیس پلیس آگاهی کل کشور در ادامه تصریح کرد: با توجه به این موضوعات اگر ما برای اتفاقات رخ‌داده اتاق فکر بگذاریم و بپذیریم که با جرم باید برخورد کرد و علل آن را کارشناسی و آسیب‌شناسی کنیم در نهایت به این بپردازیم که رفتار ما چه بازخوردی خواهد داشت، شاید به نقطه مطلوب نرسیم، لذا باید به اصل و ریشه‌ای به وجود آمدن این معضلات برسیم و اینکه چه کاری باید کرد که بی‌اخلاقی‌ها و بد اخلاقی‌ها در جامعه رخ ندهد.

فرهنگ قرآنی موثرترین فرهنگ در کاهش بی‌اخلاقی‌ها و جرائم است
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی موثرترین فرهنگ در کاهش بی‌اخلاقی‌ها و جرائم است گفت: قرآن و فرهنگ قرآنی در این موضوعات می‌تواند یاری‌گر ما باشند. البته منظورمان این نیست که یکدفعه همه را با قرآن آشنا کنیم، اما می‌توانیم به صورت پلکانی احدایث، روایت‌ها و مباحث اخلاقی را مطرح کنیم. همچنین می‌توانیم با کار کردن روی بچه‌ها و جاهایی که احساس می‌کنیم این کودکان در برخی زمینه‌ها به خطا خواهند رفت و یا جرم در آن مناطق بیشتر رخ خواهد داد، روی آنها بیشتر کار کنیم.

مقیمی گفت: ما منکر این نیستیم که باید همه‌جا فرهنگ و دستورات قرآنی گفته شود چه بسا باید همیشه تذکر هم داده شود، اما تاکید ما این است جایی که این آسیب‌ها بیشتر است از موضوعات قرآنی بیشتر استفاده کنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس پلیس آگاهی کل کشور در ادامه افزود: همه مسئولان فرهنگی و اجتماعی ما باید به این سوال پاسخ دهند که در برخی از مناطق شهرها و برخی از حاشیه‌های شهرهای کشور چقدر کار فرهنگی کرده‌ایم. معمولا ما با حاشیه‌نشینی مشکل داریم‌. ما به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در مباحث فرهنگی همه دخیل هستیم و باید کار کنیم.

وی در پایان گفت: اگر همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی با هم در این موضوعات کار فرهنگی مناسب و اثرگذاری کنند و مباحث دینی و قرآنی، احدایث، روایات و مباحث اخلاقی را مطرح کنیم خیلی از مشکلاتمان را حل خواهیم کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۱
0
0
استفاده از احادیث دینی و قرآنی از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند
captcha