گرانفروشی تجهیزات پزشکی کمتر می‌شود
کد خبر: 3552542
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

گرانفروشی تجهیزات پزشکی کمتر می‌شود

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی غذا و دارو با اشاره به اینکه اجرای طرح تفویض صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرستانی‌ها را از مراجعه به تهران بی‌نیاز می‌کند، گفت: همچنین گرانفروشی تجهیزات پزشکی نیز کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  تسنیم نوشت: محمود بیگلر درباره فواید اجرای طرح تفویض صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: با اجرای این طرح عدم نیاز مراجعه مردم از شهرستانها به تهران و انجام کارها با نظارت اداره کل از طریق دانشگاه‌ها را خواهیم داشت.

وی در ادامه به ثبت درخواست‌ها و انجام امور به‌صورت الکترونیکی به‌منظور پاسخگویی و شفاف‌سازی در این طرح تأکید کرد و گفت: نظارت دانشگاه‌ها بر اصناف و فروشگاه‌ها در فروش و توزیع تجهیزات پزشکی به‌منظور جلوگیری از گران فروشی و فروش کالای بااصالت و عدم فروش کالای تقلبی نیز با اجرای طرح مذکور تقویت می‌شود.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود نیروی انسانی اداره کل‌های سازمان به‌منظور بازدیدها و نظارت مستمر بر توزیع و عرضه و کارخانه‌های تولیدکننده گفت: این طرح به‌نوعی جبران این کمبود با نیروهای دانشگاه‌ها در سراسر کشور را خواهد کرد که متعاقباً باعث ارتقای نظام سلامت می‌شود.

بیگلر نظارت مستمر دانشگاه‌ها بر نگهداشت تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های فروشنده آن تجهیزات در مراکز درمانی به‌منظور به‌روز بودن کارایی و کیفیت تجهیزات دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و تعمیر و سرویس به‌موقع به‌منظور کالیبراسیون و صحت عملکرد صحیح را از دیگر فواید طرح تفویض صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی عنوان کرد.

وی همچنین به نظارت مستمر بر خرید تجهیزات پزشکی توسط بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی توسط دانشگاه‌ها با رعایت قیمت‌های مصوب در خرید و خرید کالای بااصالت را از دیگر فواید طرح مذکور ذکر کرد و افزود: رسیدگی سریع به شکایات مردم درباره تجهیزات پزشکی تقلبی و یا گران فروشی مغازه‌ها و یا استفاده از تجهیزات پزشکی غیرمصوب توسط بیمارستانها توسط دانشگاه‌ها نیز از دیگر فواید طرح تفویض صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

انتهای پیام/*
captcha