پایان مأموریت ناو «شارل‌دوگل» علیه داعش
کد خبر: 3552551
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

پایان مأموریت ناو «شارل‌دوگل» علیه داعش

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه بمنظور اعلام پایان مأموریت ناو هواپیمابر «شارل‌دوگل» علیه گروه تروریستی داعش در دریای مدیترانه، بر عرشه این ناو حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قدس آنلاین به نقل از فارس نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه دیروز جمعه بمنظور اعلام پایان مأموریت ناو هواپیمابر «شارل دوگل»  در دریای مدیترانه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، بر عرشه این ناو حضور یافت.

«فرانسوآ اولاند» در جریان حضور دو ساعته خود بر عرشه این ناو که گل‌ سرسبد نائگان دریایی فرانسه است و مأموریت آن اواسط دسامبر جاری به پایان می‌رسد، اقدام به سخنرانی برای خدمه شارل دوگل کرد و پس از آن بمنظور گفت‌وگو با خلبانان فرانسوی درباره عملیات‌ها در عراق و سوریه در مرکز عملیات این ناو حضور یافت.

در پی بازدید اولاند از ناو شارل دوگل، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به فاصله زمانی ۵ ماهه باقیمانده تا پایان دوران ریاست جمهوری وی اعلام کرد: فرانسوآ اولاند حفاظت از افراد آسیب‌پذیر به ویژه غیرنظامیانی که در معرض تهدید جنگ‌ها و تروریسم قرار دارند را اولویت نخست خود می‌داند.

مقامات فرانسوی چند روز پیش اعلام کرده بودند که ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دوگل که مأموریت آن در دریای مدیترانه تا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۶ تمدید شده بود، طی ماه جاری بمنظور استراحت به فرانسه بازمی‌گردد.

مسئولان فرانسوی اعلام کرده‌اند که سوختگیری و ادامه عملیات توسط این ناو را دیگر نمی‌توان به تأخیر انداخت اما فرانسه مایل است از راه‌های دیگر به تلاش‌های ضدداعش کمک کند.

براساس این گزارش، بازگشت ناو شارل دوگل به فرانسه که از زمان آغاز عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از هزار حمله هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی انجام داده، ضربه‌ای سخت به ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا خواهد بود.

گروه ناو هواپیمابر فرانسه می‌بایست اواسط ماه اکتبر جاری منطقه را ترک کرده و به شهر تولون بازمی‌گشت، اما فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه اوایل ماه گذشته از تمدید مأموریت ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تا اواسط ماه دسامبر خبر داد.

ناو شارل دوگل در روز ۱۹ سپتامبر گذشته بمنظور شرکت در عملیات‌های بازپس‌گیری شهر موصل عراق از گروه تروریستی داعش، بندر تولون فرانسه را ترک کرد.

ناو هواپیمابر شارل دوگل (Porte-avions Charles-de-Gaulle) ناو سرفرماندهی فعلی و تنها ناو هواپیمابر در حال خدمت در نیروی دریایی فرانسه می‌باشد.

شارل دوگل دهمین ناو هواپیمابر فرانسوی و اولین شناور سطحی با نیروی محرکه اتمی فرانسه می‌باشد. این ناو بعد از ناو روسی آدمیرال کوزنتسو، دومین ناو بزرگ اروپایی لقب گرفته است.
captcha