توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، اصلی‌ترین رسالت مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3552558
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، اصلی‌ترین رسالت مؤسسات قرآنی است

مدیر مؤسسه قرآن و ولایت آران و بیدگل گفت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، اصلی ترین رسالت مؤسسات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حجت الاسلام حجت اله جلالی مدیر مهد قرآن آران و بیدگل  با اشاره به لزوم افزایش تعامل در حوزه فعالیت‌های قرآنی گفت:  ارتقای سطح قرآنی حفّاظ و ایجاد انسجام در بین حفاظ قرآنی، تشویق و ترغیب حفاظ برای برگزاری جلسات دائمی حفظ و رشد استعدادهای قرآنی از اهداف برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 نفر در شعبات مؤسسه مهد قرآن و ولایت آران و بیدگل موفق به حفظ کل قرآن شده اند اظهار داشت: حفظ قرآن کریم توفیقی بزرگ است که حافظان باید قدر آن را بدانند.
مدیر مهد قرآن و ولایت آران و بیدگل با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن خاطر نشان کرد: توجه به منویات رهبر انقلاب، اصلی ترین رسالت مؤسسات و مراکز قرآنی است.
جلالی با بیان اینکه حافظان قرآن بهترین افراد برای فراهم کردن زمینه حفظ قرآن کریم هستند گفت: حافظان باید تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهند و با برگزاری جلسات قرآنی در جهت اشاعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
این مبلغ دینی تصریح کرد: طبق احادیث و روایاتی که از معصومین(ع) نقل شده٬ فراگیری قرآن‌ کریم بهترین چیزی است که می‌تواند انسان را از مشکلات دنیوی و اخروی نجات دهد.
حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه جهالت و بدی‌های این جهان، ظلمت و تاریکی است و انس با قرآن بهترین راه برای رهایی انسان از این تاریکی‌هاست، خاطر نشان کرد: باید قرآن در تمام امور زندگی ما جاری و ساری شود که اگر چنین شود همه زندگی ما سراسر نور خواهد بود.
یادآور می شود، همایش حافظان قرآن کریم آران و بیدگل همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) به همت مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل برگزار شد.

captcha